پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۳۰۰ مگاوات بار پیک برق در مازندران پیش بینی می شود

0

رضا غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی دما هوا در هفته جاری بین ۳۵ تا ۳۷ درجه خواهد بود و استمرار گرمای دما، سبب فعال شدن وسایل سرمایشی و رشد مصرف برق خواهد شد از مشترکان خواست تا با مدیریت مصرف، نسبت به تأمین برق پایدار وپیشگیری از اعمال خاموشی همکاری داشته باشند.

وی پیک بار برق در استان در شرایط عادی را ۸۵۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: بار سرمایشی در استان هزار مگاوات خواهد بود که مصرف پیک را در ایام گرم و تابستان به هزار و ۸۵۰ مگاوات خواهد رساند از سوی دیگر حضور مسافران و گردشگران نیز بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ مگاوات رشد بار را موجب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مصرف برق در تابستان به دلیل وسایل گرمایشی است، به مشترکان توصیه کرد تا در ساعت اوج بار که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ در روز و ۲۰ تا ۲۳ در شب را شامل می‌شود، برای پیشگیری از اعمال خاموشی و افزایش تاب آوری شبکه‌ها، با تنظیم درجه لوازم سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه، در مدیریت مصرف همکاری داشته باشند.

وی افزود: همچنین در محیط‌های اداری و خانگی و صنعتی باید با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و رعایت موارد و الگوی مصرف دست به دست هم دهیم تا تابستان جاری را بدون اعمال خاموشی همانند سال قبل پشت سر گذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران درباره بار پیک مصرف برق در هفته گذشته اظهار داشت: در روز چهارشنبه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه بار پیک به ۱۲۶۳ مگاوات و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز به ۱۳۲۰ مگاوات رسید.

غفاری یادآور شد: پیک بار مصرف برق برای هفته جاری ۱۳۰۰ مگاوات پیش بینی شده است.

کد خبر 4948046
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.