پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۲ درصد جمعیت مازندران سالمند هستند

0

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد گوهردهی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۲.۴ درصد جمعیت استان معادل ۴۰۲ هزار نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: این درحالی که طبق سرشماری سال ۸۵ جمعیت سالمندان استان ۱۱.۴۱ درصد بوده است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر جمعیت سالمندان در استان و داشتن رتبه دوم سالمندی در کشور برنامه ریزی مدون برای ارائه خدمات دهی به این قشر را لازم دانست و گفت: پیش بینی می‌شود شمار جمعیت استان استان و کشور تا سال ۲۰۵۰ از میانگین جهانی و آسیا بیشتر شود.

وی رشد سالمندی در استان را طبق سرشماری سال ۹۵ نسبت به ۹۰ برابر ۱.۳۳ درصد بیان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ به ازای هر سه نفر جمعیت یک سالمند داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران شمار سالمندان نیازمند به خدمات توانبخشی را ۱۸ درصد معادل بیش از ۷۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: توانمندسازی سالمندان، ارائه تجهیزات کمک توانبخشی و خدمات سرپایی را از جمله خدمات سازمان بهزیستی بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵ مرکز روزانه خدمات آموزشی و توانبخشی در استان وجود دارد و به ۲۱۵ سالمند نیز در چهار مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی خدمات دهی می‌شود.

وی احداث خانه‌های حمایتی را از جمله برنامه‌های بهزیستی در حوزه سالمندان بیان کرد و گفت: در حال حاضر یک خانه حمایتی سالمندان در استان فعالیت دارد.

کد خبر 5039850
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.