پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۱۶ هزار مازندرانی عضو کانون های مساجد هستند

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود علیخانی صبح شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۲۵ هزار شعبه کانون‌های فرهنگی و هنری با دو میلیون و ۱۰۰ هزار عضو در کشور فعالیت دارد گفت: در استان مازندران نیز هزار و ۱۳۲ کانون با ۱۱۶ هزار عضو فعالیت دارند.

وی به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری اشاره و اضافه کرد: راهیابی ۱۶ نفر از نوجوانان استان به مسابقه کشوری مدهامتان، برنامه بهار دل، تفسیر جز ۵ و ۶ قرآن کریم با شرکت هشت هزار نفر در استان مازندران از جمله برنامه‌ها است.

وی طرح تلاوت نور در کانون‌های فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: این طرح در بیش از هزار مسجد در استان اجرا شده است.

سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، هنری بودن کانون‌های فرهنگی را از ویژگی‌ها برشمرد و گفت: طرح مناجات خوانی با عنوان جلوه‌های آواز ایرانی با همکاری انجمن موسیقی استان اجرا شده است.

وی احیای هنرهای اسلامی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: تئاتر بچه‌های مسجد، معرفی و جمع آوری هنرمندان انقلابی با عنوان نشست دیروز، امروز و فردا از برنامه‌های هنری بوده است.

حجت الاسلام علیخانی یادآور شد: اقامه کتاب و کتابخوانی از برنامه‌هایی است که در هزار مسجد استان اجرا می‌شود و در مجموع نیز ۵۰۰ کتابخانه در مساجد استان دایر شده است و امسال نیز ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه اهدا شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ کتابخانه جدید در مساجد استان افزوده شده است گفت: جشنواره فیروزه با عنوان هنرهای مسجدی در قائمشهر، جشنواره هزارسنگر، اعزام بچه‌های ورزشکار به مسابقات رزمی و برپایی کارگاه آموزشی نهج البلاغه از دیگر اقدامات است.

وی از راه اندازی ۸۰ کانون فرهنگی و هنری جدید امسال در استان خبر داد و گفت: همایش بانوی بصیرت و همایش بانوی فجر و تجلیل از ۴۰ بانوی مؤثر در گذشته از جمله اقدامات صورت گرفته در کانون‌های استان بوده است.

سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران یادآور شد: در ایام نوروز با همکاری کانون‌های در مسیرهای ورودی استان یک مسجد کشیک برای مسافران درنظر گرفته می‌شود و در حاشیه آن نمایشگاه فرهنگی نیز برپا می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.