پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۱۰ کیلومتر محور برفگیر مازندران برفروبی شد

0

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، حسن جهانیان افزود: راهداران مازنی برای برقراری تردد در محورهای برفگیر این استان حدود ۷۵۰ تن شن و نمک پاشی در سطح جاده های برفگیر هراز ( آمل- تهران) و کندوان( چالوس- کرج ) کردند.
وی اضافه کرد: در مجموع ۳۳ اکیپ راهداری با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهدرای و ۳۵۰ راهداری کار برفروبی و نمک پاشی سطح محورهای برفگیر این خطه شمال کشور را در زمستان بر عهده دارند.
وی تعداد گردنه های برفگیر استان مازندران را ۲۲ گردنه با ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر محور برفگیر اعلام کرد.
جهانیان به رانندگانی که قصد تردد در محورهای برفگیر مازندران را دارند خواست تا برای کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد  از شنبه ۱۴ دی ماه با نفوذ سامانه بارشی به استان ، بارندگی ، وزش باد و کاهش دما از مناطق غربی استان شروع می شود و به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی کشیده خواهد شد و تا یکشنبه شب کم و بیش ادامه می یابد.

هواشناسی مازندران هشدار داده است که در این مدت هم در البرز جنوبی یا ارتفاعات سمت استان های البرز ، سمنان و تهران و هم در البرز شمالی یعنی ارتفاعات سمت مازندران پدیده مه گرفتگی و بارش برف مشاهده خواهد شد که البته مقدار بارش برف در البرز جنوبی بیشتر است.
راهداری زمستانی در مازندران از ۱۵ آذرماه سال جاری به صورت رسمی شروع شد و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.