پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰۰ کارخانه مازندران سال قبل به چرخه تولید بازگشتند

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با نمایندگان جامعه کارگری با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع کرونا گفت: به رغم تحریم‌ها و مشکلات در مقابله با این بیماری سربلند بیرون آمدیم و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اظهار اینکه در نظام مقدس اسلامی باید قدردان زحمات صورت گرفته باشیم، به رشد ۱۲ درصدی در ایجاد تشکل‌های کارگری و صنفی در کشور اشاره کرد و گفت: این روند در مازندران نیز ملموس و مشهود است زیرا هرچه تشکل‌های صنفی افزایش یابد امکان مطالبه گری را برای اقشار کارگری فراهم می‌کند.

حسین زادگان یادآور شد: سال گذشته با پیگیری و مطالبه گری تشکل‌های کارگری، مشکل مربوط به حافظان جنگل برطرف شد و صنایع چوب و کاغذ در سال گذشته مشکلات عدیده ای داشت که رفع شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند، ادامه داد: همه ما با هم برای حل مشکلات حوزه کارگری و تولیدی تلاش کردیم و برخی از مسائل شد.

وی با بیان اینکه قشر کارگر جزو اقشار آسیب پذیر به شمار می‌روند، تصریح کرد: در حوزه افزایش حقوق کارگران نقدهایی وجود دارد ولی شاهد رشد ۲۱ درصدی دستمزد هستیم.

استاندار مازندران یادآور شد: دولت و نظام به کارگران توجه دارد اما در شرایط سخت و تحریمی باید همه از یکسری حقوق خود عدول کنیم و کارگران نیز باید به این مسائل توجه کنند.

وی با بیان اینکه میزان صادرات استان در سال قبل از نظر ریالی و وزنی افزایش یافت و از تعطیلی بسیاری از کارخانجات جلوگیری شده است، افزود: امسال در سال جهش تولید نیز برای رونق تولید و کسب و کار باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.

کد خبر 4912809
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.