پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰۰ واحد صنعتی راکد مازندران به مدار تولید برگشت

0

 حسن خیریانپور عصر روز چهارشنبه در یازدهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مازندران که با حضور وزیر کشور برگزار شد افزود: ۲۵ واحد صنعتی راکدی که به فعالیت مجدد برگشتند، پیش از این در تملک بانک های دولتی قرار داشتند.
وی تعداد واحدهای تملیکی از سوی بانک های استان مازندران را ۱۲۵ واحد اعلام کرده است.
وی اضافه کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان مازندران برای گره گشایی واحدهای تولیدی و صنعتی فعال تر شد و در سال جاری ۳۱۴ نشست را برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار کرد.
وی اظهارداشت : ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در این نشست ها ۲ هزارو ۲۴۵ مصوبه را برای گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به تصویب رساند که توانست رونق را به برخی از واحدها به خصوص واحدهای بزرگی چون نساجی و چوب کاغذ برگرداند.
معاون استاندار مازندران اجرای طرح توسعه فرش ساوین، رفع مشکل پایانه صادراتی را از دیگر کارکردهای مدیریتی استان در سال جاری برای رونق اقتصادی در این خطه شمال کشور  بیان کرد.
کاهش نرخ بیکاری در مازندران 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت : براساس آخرین آمار مرکز ملی آمار ایران نرخ بیکاری در این خطه شمال کشور ۱.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت و از ۱۰ درصد به ۸.۹ درصد رسیده است.
خیریانپور اظهارداشت : این در حالیست که نرخ مشارکت اقتصادی در این استان حدود ۴۲ درصد است.
مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲۲ شهرستان سکونت دارند و حدود ۴۵درصد از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.