پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران مکانیزه کشت می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریانپور پیش ازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دو هزار و ۷۲۸ دستگاه نشاکار در شالیزارهای استان فعال است، اظهار داشت: با این میزان ۶۶ هزار هکتار از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد ۳۰۰ دستگاه جدید نشاکاری نیز با پرداخت تسهیلات خریداری شود، افزود: در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در میان کشاورزان و روستاییان و توسعه کشت مکانیزه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تسهیل در روند تولید برنج در استان مازندران مقرر شد این ماشین آلات خریداری شود.

وی گفت: با توجه به تأکید استاندار مازندران، طی جلسه کاری با دستگاه‌های ذیربط، مصوبات و اقدامات شایسته ای در خصوص پرداخت تسهیلات به کشاورزان برای خرید نشاکار صورت گرفت که بر اساس آن با همکاری اداره کل جهاد کشاورزی استان و بانک کشاورزی، برای خرید ۳۰۰ دستگاه نشاکار جدید تسهیلات پرداخت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیش از ۲۱۴ هزار هکتار از مزارع استان کشت شالیزاری صورت می‌گیرد، یادآور شد: با پرداخت تسهیلات برای خرید ۳۰۰ دستگاه جدید نشاکار در سال جاری؛ سطح زیر کشت شالیکاری مکانیزه در استان مازندران به حدود ۱۰۰ هزار هکتار خواهد رسید.

کد خبر 4893560
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.