پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یک‌شنبه‌ای آفتابی در مازندران

0


احمد اسدی امروز درباره وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارندگی و رعدوبرق پراکنده در آسمان مازندران بودیم به‌طوری‌که بیشترین بارش طی ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز از تمل رامسر ۳۰، شورای سوادکوه۲۰، شنگول‌ده آمل ۱۸، رینه ۱۴، آلاشت و رامسر ۱۳، زیرآب ۱۲ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: از لحاظ دمایی بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به بندرامیراباد و کیاسر با ۲۳ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به رینه، بلده و آلاشت با هفت درجه سانتی‌گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد:دمای هوای ساریطی روز گذشته در گرم‌ترین ساعت ۲۰ درجه و در خنک‌ترین ساعت ۱۶ درجه سانتی‌گراد بوده است.

اسدی با بیان اینکه امروز کماکان بارش‌ها را همراه با وزش باد و احتمال رعدوبرق را در استان خواهیم داشت، تصریح کرد: امشب انتظار داریم از میزان ناپایداری آسمان مازندران کاسته شود و روز یک‌شنبه جو پایداری حاکم شده و افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات باتوجه شرایط فصلی احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده دور از انتظار نیست.

معاون هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، مجددا از روز دوشنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی  سامانه بارشی وارد آسمان مازندران می‌شود و به‌تدریج شاهد ابرناکی آسمان، وزش باد و بارندگی در آسمان مازندران هستیم.

اسدی بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه باتوجه به استقرار جریانات شمالی و عبور متناوب امواج ناپایدار تراز میانی انتظار داریم شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده و احتمال رگبار باران باشیم.

وی در پایان گفت: دریای مازندران امروز نسبتا مواج فردا با کاهش موج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.