پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یک‌سوم افتخارات ورزشی کشور مربوط به مازندران است/ تصمیم‌گیری جدی در حوزه جوانان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، وحید یامین‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان عصر امروز در جلسه ستاد سامان‌دهی جوانان، اظهار کرد: ستاد سامان‌دهی امور جوانان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود تا ظرفیت دستگاه‌های اجرایی متفاوت ارائه کرده و موانع بر سر راه بررسی کنند.

وی با بیان اینکه دولت جدید سیاست‌هایی در حوزه مسکن و اشتغال در دستور کار دارد، افزود: در شورای عالی اشتغال وزیر مربوطه سیاست‌های خود را ارائه کرده که در هر استان بسته به ظرفیت‌های آن استان بالفعل و اجرایی شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و اقدامات انجام شده دستگاه‌ها را در قالب این ستاد پیگیری و رصد خواهیم کرد ، اضافه کرد: استان مازندران با بیش از یک میلیون جوان جز استان‌های جوان و پرظرفیت کشور ما است.

این مسوول به ظرفیت  بالای ورزشی  مازندران اشاره کرد و یادآور شد: یک سوم افتخارات ورزشی مربوط به این است ولی خاص حوزه‌های فعالیت‌های اجتماعی و کنش‌گری‌های جوانان باید مورد توجه قرار گیرد که برنامه‌هایی در این زمینه در دستور کار استاندار قرار گرفته و وعده‌هایی برای حمایت از جوانان در سطح استان چه در سطح تصمیم‌گیری و مدیریت و چه برای حمایت از انان دنبال خواهد شد.

 

*رسیدگی جدی به حوزه های اشتغال و ازدواج

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این جلسه، اظهار کرد: امروز جلسه‌ای پیرامون رسیدگی به مشکلات جوانان استان داشتیم که بحث ما در حوزه جوانان مازندران تقریبا مسایل مشابه کل کشور را در این حوزه داریم.

وی افزود: مساله اشتغال و ازدواج جوانان جز مسائل اولیه موضوعات مربوطه حوزه جوانان است که در ارتباط با اشتغال جوانان در جلسه شورای اجرایی استان، مسائل مختلفی مطرح شد به‌ویژه در حوزه کسب و کار جوانان تصمیم گرفته شده بنا داریم در سال آینده فرمانداری‌های شهرستان‌ها را به‌عنوان فرمانده اصلی در بحث اشتغال و ازدواج جوانان قرار دهیم.

استاندار مازندران بیان کرد: در ارتباط با موصوع ازدواج تسهیلاتی که دولت در حوزه بحث مسکن برای تشویق جوانان به ازدواج درنظر گرفته و ثبت‌نام در مسکن ملی پیشنهاد شده امیدوار هستند این دو مساله به حل مشکل ازدواج کمک کند.

این مسوول بیان کرد: امروز توجه به جوانان به شعار تبدیل شد رسیدگی به مسائل جوانان متنوع است که باید به‌صورت دقیق رصد شود و در دستور کار قرار گیرد.

حسینی‌پور با اعلام اینکه ۵۰ درصد در حوزه مدیریتی از جوانان بهره‌گیری کنیم که امیدواریم این مهم را به سرانجام برسانیم، خاطرنشان کرد: جوانان حس کنند در تصمیم گیری‌ها هستند من احساس میکنم واگرایی اتفاق افتاده و در این زمینه دیده نمی‌شوند که باید در برنامه‌ها باتوجه به علاقه و برنامه دولت جدید لحاظ شوند.

 

*سنت‌شکنی در حوزه بکارگیری جوانان

وی یادآور شد: همانطوری‌که در کابینه سنت‌شکنی کردند و از جوانان بهره‌گیری کردند که شروع خوبی خواهد بود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه سازوکار تسهیلات ازدواج فراهم شود، گفت: امیدواریم باحضور جوانان در حوزه‌های مدیریتی در مسایل اجرایی در خدمت جوانان باشیم که شروع خوبی خواهد بود.
 /۸۶۰۳۴/


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.