پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«یاسر خاسب» با «کافکا» در جشنواره تئاتر عروسکی تهران

آزاده انصاری گفت: براساس برداشت آرش پارسا پور، «مسخ» اثر فرانتس کافگا شخصیتی با نام گرگین در متن تعریف شده که بنا به دلایلی تصمیم گرفتیم یاسر خاسب از هفتۀ آینده برای ایفای این نقش به گروه بازیگران اضافه شود.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از خبرگزاری برنا، یاسر خاسب به بازیگران «سوسک می شود» نوشتۀ آرش پارسا پور براساس رمان مسخ اثر فرانتس کافگا برای اجرا در جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک اضافه می شوند. آزاده انصاری (کارگردان تئاتر) با اعلام این خبر گفت: براساس برداشت آرش پارساپور، «مسخ» اثر فرانتس کافکا شخصیتی با نام گرگین در متن تعریف شده که بنا به دلایلی تصمیم گرفتیم یاسر خاسب از هفتۀ آینده برای ایفای این نقش به گروه بازیگران اضافه شود. بر همین اساس پیشنهاد خود را با ایشان مطرح کردیم و موافقت های مورد نظر صورت گرفت، کارگردان نمایش «ماکاندو» در خصوص دلایل انتخاب خاسب برای این نقش اظهار داشت: به دلیل اینکه خاسب توانایی های خاص جسمی دارد، برای این نقش انتخاب شد.

 

نقش در بارۀ آدمی است که سوسک می شود و چون بیشتر این نمایش در جریان تمرین به دست می آید، فعلاً نمی توانم دقیق بیان کنم که چه انتظاراتی از او خواهیم داشت، اما قطعاً میزانی از توانایی نیاز است که بسیاری توان انجام آن را ندارند.

 

انصاری با تأکید بر اینکه بالا بردن توانایی های جسمی یکی از نیازهای اساسی این روزهای تئاتر کشور محسوب می شود، گفت: بخشی از نمایش «سوسک می شود» بر عهدۀ عروسک گردانها و عروسکها قرار دارد و بخشی هم توسط بازیگران زنده اجرا می شود، اما به طور کل افرادی مثل یاسر خاسب که از توانایی های ویژۀ بدنی برخوردار باشند، در تئاتر کشور بسیار اندک هستند و من امیدوارم که کاستی ها برطرف شود.

 

براساس این گزارش فرزین محدث، سهیل ساعی، افشین زمانی، سهیلا باجلان به همراه یاسر خاسب جمع بازیگران و عروسک گردانان نمایش «سوسک می شود» را تشکیل می دهند. انصاری این نمایش را برای اجرا در قالب پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک به دبیری مرضیه برومند آماده می کند.

 

……………………………………………………

 

چهاردانگه نیوز: یاسر خاسب، کارگردان و بازیگر مطرح و بین المللی تئاتر کشور است. ایشان اهل روستای بالاده از توابع منطقه ی دوسرشمار، دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه و متولد شهرستان بهشهر و اکنون ساکن تهران هستند. آقای خاسب تاکنون اجراهای زیاد و موفقی در مقام کارگردان و بازیگر در عرصه ی تئاتر و در سطح بین المللی انجام داده و به چندین کشور برای اجرا سفر کرده اند. ایشان سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» هستند. در ضمن آقای خاسب فرزند شهید عبدالخالق خاسب، یکی از شهدای گرانقدر بخش چهاردانگه می باشند. پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، برای ایشان در عرصه ی هنری و همه ی عرصه های زندگی آرزوی بهروزی و موفقیت می کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.