پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یادواره‌های شهدا فضای تبلیغات انتخاباتی نیست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ساری از برگزاری یادواره شهدای چهاردانگه و میاندرود بخش مرکزی خبر داد و گفت: یادواره‌های شهدا فضای تبلیغ انتخاباتی و سیاسی نیست.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، علی زیبافر در گفت‌وگو با فارس از برگزاری دو یادواره شهدای منطقه چهاردانگه و میاندرود بخش مرکزی در این شهرستان خبر داد.

 

وی با اشاره به اینکه دوازدهمین یادواره سرداران و ۱۱۳ شهید میاندرود بخش مرکزی و یادواره ۲۱۰ شهید بخش چهاردانگه شهرستان ساری ۱۸ شهریور ماه امسال به ترتیب در تنگه‌لته و روستای چورت برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سال بیش از ۷۰ یادواره شهدا در شهرستان ساری برگزار می‌شود.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ساری با بیان اینکه در روستای تنگه‌لته ۵۰ رزمنده در تیپ‌های مختلف جهادگر، پاسدار، سرباز، کادر، ایثارگر و آواره جنگی داریم، افزود: بخش میاندرود ۱۱۳ شهید و سه شهید سردار دارد و علاوه بر ارج نهادن به جایگاه همه شهدا و وجود سرداران بزرگ در این منطقه، شهید علیرضا نوری به‌عنوان شهید شاخص این منطقه معرفی شده است.

 

این مسؤول اضافه کرد: روستای تنگه‌لته ۱۶ جانباز، سه آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که شهید عبدالعلی طالبی از شهدای ترور و شهید محمد قاسم‌پور از شهدای سرباز محسوب می‌شوند.

 

زیبافر با اشاره به اینکه در یادواره سرداران و ۱۱۳ شهید تنگه‌لته میزبانی از ۷ هزار نفر از مردم ولایت‌مدار ساری پیش‌بینی شده است، گفت: سخنران ویژه این یادواره شهدا نماینده ولی فقیه در سپاه استان البرز است و با مداحی کربلایی اصغر صادق‌نژاد از یادگاران هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه فرهنگی از برنامه‌های جنبی برگزاری یادواره شهدای میاندرود بخش مرکزی شهرستان ساری است، ادامه داد: ۱۲ غرفه نمایشگاهی حاوی آثار شهدا، کتاب و اقدامات فرهنگی پیش‌بینی شده است.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساری بیان کرد: بنا به تبعیت از منویات رهبری مبنی بر اینکه یادواره‌های شهدا دولتی نیست و در سطح کشور به‌صورت مردمی برگزار شود، در شهرستان ساری شاهد مشارکت بی‌نظیر مردمی در برگزاری یادواره‌های شهدا هستیم و دستگاه‌های اجرایی متولی همراه با مردم در برنامه‌ریزی مشارکت دارند.

 

این مسؤول با بیان اینکه پیکر پاک دو شهید از میاندرود بخش مرکزی شهرستان ساری بعد از ۳۰ سال به وطن بازنگشت، افزود: شهید علی نجات محمدپور از روستای پرچی‌کلا و شهید سیدعابدین حسینی از روستای پائین‌کلا به‌عنوان شهدای مفقودالجسد محسوب می‌شوند اما برای هر کدام از شهدا در روستا مقبره‌ای نمادین ساخته شده است.

 

زیبافر با بیان اینکه توجه به شهدای مدافع حرم در یادواره‌های شهدا نشان از امتداد راه شهدای دفاع مقدس تا دفاع از حریم اهل‌ بیت (ع) دارد، گفت: شهدای مدافع حرم ثابت کردند که پرچم شهدای دفاع مقدس بر زمین نمی‌ماند.

 

وی از ساخت فیلم مستند خانواده‌های دارای سه شهید در مرکز مازندران خبر داد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی در امتداد برگزاری یادواره‌های شهدا انجام می‌شود و به‌زودی فیلم مستند از خانواده شهیدان عبوری، فتح‌اللهی و رضایی در مرکز مازندران ساخته می‌شود.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساری با بیان اینکه شهرستان ساری دارای ۲۳ خانواده دارای دو شهید است، اظهار کرد: ۴۶ شهید از ۲۳ خانواده و ۹ شهید از سه خانواده ولایت‌‎مدار ساروی تقدیم انقلاب اسلامی شدند.

 

این مسؤول روستای تنگه‌لته را با جمعیت یک‌هزار نفر از روستاهای قدیمی و دارای نخبه‌های علمی در مرکز مازندران دانست و ادامه داد: نخستین آواره جنگی منطقه بخش مرکزی میاندرود شهرستان ساری مرحوم فتحعلی زیبافر از منطقه تنگه‌لته است که از شروع جنگ تحمیلی در خرمشهر فعالیت حماسی داشت و خانواده هم با او همراه بودند.

 

زیبافر با بیان اینکه برخی افراد به فضای یادواره‌های شهدا برای سود شخصی و نگاه تبلیغی خود در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نگاه می‌کنند، افزود: شهدا ادامه‌دهنده راه امامان و بزرگان دینی هستند یادواره‌های شهدا نباید ابزار تبلیغ فعالیت سیاسی و انتخاباتی برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو قرار گیرد.

 

وی با اعلام اینکه دوازدهمین یادواره ۲۱۰ شهید بخش چهاردانگه با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس و مداحی متولی طاهر برگزار می‌شود، گفت: یادواره شهدای میاندرود بخش مرکزی ساری از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ و یادواره شهدای چهاردانگه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ روز پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ماه امسال به ترتیب در تنگه‌لته و روستای چورت برگزار می‌شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.