پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گوهردهی: تقاضا برای تهیه ویلچر برقی در مازندران روبه افزایش است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرزاد گوهردهی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: جمعیت معلول تحت پوشش استان مازندران بیش از ۶۲ هزار نفر است که در حوزه‌های مختلف به این افراد خدمات ارائه می‌شود.

وی گفت: بیشترین معلولیت که در استان مازندران مواجه هستیم، معلولیت جسمی حرکتی است که ۲۶ هزار نفر از افراد تحت پوشش در این رنج معلولیت قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی مازندران، با اعلام اینکه بیشترین افراد تحت پوشش استان معلولیت شدید هستند، گفت: نزدیک به ۲۲ هزار نفر معلولیت شدید دارند که تحت پوشش قرار دارند.

وی با اعلام اینکه نوع خدماتی که ارائه می‌دهیم، خانواده محور و مرکز محور است، گفت: اولویت ما این است که بیشتر توان‌خواهان در بستر خانواده خدمات دریافت کنند که شامل خدمات مستمر و غیرمستمر می‌شود.

گوهردهی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۳۴ هزار نفر از جمعیت هدف استان مازندران مستمری دریافت می‌کنند در حال حاضر نزدیک به ۱۸۹ میلیارد ریال به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: مستمری خانواده محور به ازای هر نفر یک ۱۰ میلیون ریال که ماهیانه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مستمری در این بخش به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به راه‌اندازی پنج مرکز خانه حمایتی در استان، گفت: مازندران استان پایلوت اجرا شده و طرح آن موفق بوده و نزدیک به ۵۰ نفر از توان‌خواهان ما در این مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

وی در ارتباط با مراکز مراقبتی شبانه‌روزی استان، گفت: هزار و ۶۰۰ تخت نگهداری در این مراکز پیش‌بینی شده است، در حوزه توانبخشی ۱۱۲ مراکز ارائه کننده خدمات داریم که ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از جامعه هدف در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران در ارتباط خرید تجهیزات برای جامعه هدف استان، افزود: خرید ویلچر، سمعک، عصا مرتبط با افراد توانخواه، نزدیک به ۲۰ هزار نفر فرد داری معلولیت داریم که نیاز به تجهیزات دارند.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم که زمینه حضور جامعه هدف را در جامعه فراهم شود در حال حاضر دریافت ویلچر برقی یکی از درخواست‌های جدی این قشر است.

گوهردهی ادامه داد: قیمت یک دستگاه ویلچر برقی حدود ۴۰ میلیون تومان است، از خیریان حوزه بهزیستی درخواست داریم که اگر قصد کمک و مساعدت دارند در این زمینه به ما کمک کنند.

وی در ارتباط با پرداخت کمک هزینه به دانش‌آموزان و دانشجویان،گفت: بسیاری از افراد تحت پوشش در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند و هزینه تحصیل آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران در ارتباط با تامین مسکن افراد توانخواه استان، گفت: هزار و ۲۴۰ واحد به این افراد واگذار شده است، این واحدها در اختیار افراد دارای دو معلول و سه معلول قرار گرفته است، البته این طرح یک نقصی دارد افراد باید خودشان نسبت به معرفی زمین اقدام کنند که انتظار هست این رویه اصلاح شود.

وی در ارتباط با مناسب سازی در استان مازندران، افزود: حدود ۴۰ درصد از دستگاه‌های اداری استان مناسب‌سازی شده‌ هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.