پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گلایه از عملکرد نظام دامپزشکی در مازندران

0

نحوه صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری و تولید واحدهای دامی که توسط نظام دامپزشکی انجام می شود مورد اعتراض و شکایت متعدد مردم و تولیدکنندگان دامی استان بوده است و این مشکل موجب شد تا استاندار مازندران دستور به تشکیل کمیتهای تخصصی برای بررسی مشکلات دهد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، کمیته تخصصی شواری گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مازندران با حضور معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مازندران و دیگر تشکل های تولید دامی استان برگزار شد. در ابتدای جلسه 24 مورد از شکایت و مناقشه های مربوط به نحوه عملکرد رئیس و اعضای نظام دامپزشکی مازندران مورد بررسی قرار گرفت که حواشی جالبی نیز داشت.

شمسعلی هادی زاده، معلم رئیس نظام دامپزشکی مازندران که زیربار موارد اتهامی سازمانش نمی رفت سخنانی را در دفاع از عملکردش به زبان آورد که واکنشهای متعددی را همراه داشت.

واکنشهای مدیران و فعالان اقتصادی حاضر در نسبت به سخنان معلم موجب شد تا خیریان پور معاون استاندار هر بار برای آرام کردن فضای به وجود آمده، دست به میکروفون شود. 

حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران که دل پری از نظام دامپزشکی داشت در این جلسه بیان کرد: هیچ جای ایران مانند مازندران در حوزه نظام دامپزشکی مشکل نداریم.

وی با بیان اینکه عملکرد سه استان در حوزه نظام دامپزشکی نارضایتی مردم را به همراه داشته است و در این راستا نظام دامپزشکی تهران منحل شد، خطاب به معلم بیان کرد: خودتان تولید کننده هستید مشکلات مردم را می دانید اما قدمی بر نمی‌دارید، کمیسیون تشکیل می دهیم که حضور ندارید، نماینده می‌فرستید به وی حق امضا نمی دهید، مصوبات را اجرا نمی کنید، ناظر دامپزشکی را به نظام راه نمی دهید، واقعا این چه وضعی است؟

پس از بیان دلخوری های حیدر پور، نوبت به حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران رسید و گفت: هیچ روزی نیست که مردم از عملکرد و نحوه برخورد نظام دامپزشکی در صدور و تمدید پروانه گله مند نباشند.

وی با بیان اینکه برای اجرای مصوبات با نظام دامپزشکی مشکل داریم، اظهار کرد: بسیاری از نظام های دامپزشکی در اداره های کل دامپزشکی دفتر دارند اما در مازندران اصلا ارتباط خوبی نتوانسته ایم با نظام دامپزشکی برقرار کنیم. بارها از سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات و نهادهای نظارتی خواسته ایم که بر عملکرد نظام دامپزشکی نظارت داشته باشند، وضعیت عملکرد این سازمان اصلا خوب نیست و مردم ناراضی هستند.

بیان این نارضایتی ها توسط مدیران دولتی فضا را برای بیان خواسته اصلی دامداران و نماینده تشکل های تولید دامی استان باز کرد تا از مسولان حاضر در جلسه خواستار انحلال نظام دامپزشکی و ارجاع وظایف آن به دامپزشکی شوند.

* نظام دامپزشکی را منحل کنید

الله یار ولیزاده مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران با استناد به سخن حیدرپور مبنی بر انحلال نظام دامپزشکی تهران، اظهار کرد: تمامی ادارات و سازمان های همکار با نظام دامپزشکی با آن مشکل دارند و نمی توانیم به یک صدای واحد برسیم، برای حل مشکل مردم، نظام دامپزشکی را در تهران بستند وقتی می بینیم که نظام دامپزشکی در مازندران نیز کارایی ندارد و بر مشکلات مردم می افزاید باید تعطیل و منحل شود.

وی با اشاره به حمایت های بی چون و چرای استاندار قبلی از نظام دامپزشکی اظهار کرد: استاندار قبلی اجازه نمی‌داد کسی از نظام گله کند. اصلا جرات نداشتیم در مورد نظام دامپزشکی انتقاد کنیم، استاندار جدید که متوجه این فضا شده است باید دستور به انحلال این نهاد دهد تا از مشکلات مردم کمی کاسته شود.

ولیزاده بررسی لوایح، ماده ها و تبصره های قانونی را مفید فایده ندانست و اظهار کرد: من اصلا به مواد قانونی که مداوم آن را بیان می کنید اعتماد ندارم.

وی خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: درب این نظام را ببنید و یک تحول در آن ایجاد کنید، مصوبات امروز شما نیز دو یا سه سال انقضا خواهد داشت، نظام دامپزشکی مازندران را به دادگاه معرفی کنید تا همانند نظام دامپزشکی تهران مورد قضاوت قرار گیرد. این جلسات دردی از دامدار دوا نمی کند.

* انحلال نظام دامپزشکی خواست تمامی دامداران استان

مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی استان گفت:  معلم متوجه مشکلات موجود در نظام دامپزشکی است وگرنه که در جلسات شورای گفت و گو شرکت نمی کرداما باید درست قضاوت کرد، وقتی فرصت برای اصلاح وجود دارد چرا حرف قلع و قمع را بزنیم.

طهماسبی از دیگر تولیدکنندگان دامی استان نیز در این جلسه با تایید درخواست ولیزاده مبنی بر انحلال سازمان نظام دامپزشکی، آن را خواست همه دامداران استان دانست و اظهار کرد: شاید با برگزاری چند جلسه مشکلات به صورت جزئی حل شود اما پس از دو سه سال دوباره این مشکلات بر می گردد، باید ساختار از اساس اصلاح شود وگرنه نمی‌توان کاری از پیش برد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.