پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گفت‌وگو با رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه در مورد اقدامات این مجموعه در یک سال اخیر

به بهانه هفته دولت صورت گرفت؛

رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه طی گفت‌وگویی به بهانه هفته دولت، اقدامات این اداره در یک سال اخیر را تشریح کرد.

0
رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه طی گفت‌وگویی به بهانه هفته دولت، اقدامات این اداره در یک سال اخیر را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه متن این گفت‌وگو به شرح زیر است.

– سلام آقای خلیلی؛ لطفا مقدمه ای از اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود بفرمایید.

با سلام؛ اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه در یک سال اخیر در حوزه های مختلف آموزشی، پرورشی، پشتیبانی و پژوهشی فعالیت برجسته ای داشته است.
به لطف خدا و تلاش همکارانم، رتبه های استانی و کشوری متعددی در جشنواره های مختلف کسب شد و اقدامات درخشانی در زمینه عمران و آبادانی مدارس، برگزاری همایش ها و مراسمات مناسبتی، یاری رسانی به دانش آموزان کم بضاعت صورت گرفت.

چه اقداماتی  مهمی در حوزه آموزشی منطقه چهاردانگه انجام پذیرفت ؟

بازگشایی دبستان با نیاز های ویژه برای اولین بار در منطقه، جذب ۵۰ معلم از طریق تعیین تکلیف و ماده ۲۸، اجرای طرح تثبیت یادگیری، برگزاری مراسم تجلیل از معلمان حائز رتبه استانی و کشوری و اجرای طرح نظارت همتا از اهم اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

– فعالیت های دایره پشتیبانی در طول یک سال اخیر چگونه بوده است؟

احداث مدرسه دیدو با هزینه ۱.۵ میلیار تومان، احداث مرکز توانبخشی با مشکلات ویژه یادگیری با هزینه  ۱.۵ میلیار تومان، کلنگ زنی دبستان پشرت، بهسازی ۵ دستگاه خودرو اداره آموزش و پرورش توسط جمال خادمی رئیس مجمع خیرین  آموزش و پرورش منطقه، تجهیز کارگاه خیاطی هنرستان های حضرت خدیجه و زینبیه، تجهیز کارگاه کشاورزی هنرستان های المهدی و حضرت خدیجه، تهیه ۱۵ دستگاه کامپیوتر و چاپ گر برای مدارس، رنگ آمیزی مدارس قلعه سر، مالخواست، ارا، کوات، کردمیر ، باباکلا، مزده، اروت، خوابگاه دبیرستان امام حسن مجتبی و… توسط گروه های جهادی، پیگیری حذف مدارس کانکسی متطقه و کسب مجوز کمیته فضای استان برای احداث مدارس ترکام و الیرد، کسب مجوز کمیته فضای استان مازندران برای احداث مدرسه ۶ کلاسه کیاسر، تهیه لوازم تحریر و بسته های غذایی برای دانش آموزان نیازمند موارد قابل ذکر این حوزه می‌باشند.

– در خلال صحبت ها به موفقیت فرهنگیان منطقه چهاردانگه در جشنواره های کشوری و استانی اشاره کردید. لطفا کمی بیشتر در این باره توضیح دهید.

درس پژوهی، الگو های برتر تدریس، معلمان هنرمند، ایده های نو و اثربخش، خود اتکایی، طرح درس سالانه، شواش و جشن های بومی محلی از جمله جشنواره ها و مسابقاتی بودند که فرهنگیان و دانش آموزان منطقه چهاردانگه در رقابت با سایر رقبا ۳ رتبه کشوری و ۳۱ رتبه استانی را کسب نمودند.

– شما اهم فعالیت های حوزه پرورشی و تربیت بدنی در سال اخیر را چه مواردی می‌دانید؟

اجرای سه طرح ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان، برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی منطقه، برگزاری محفل انس با قرآن در مدارس منطقه در ماه مبارک رمضان با حضور قاریان و حافظان قرآن بین المللی، افتتاح هسته مشاوره اداره آموزش و پرورش، برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی با حضور مسئولین در مدارس منطقه، واکسیناسیون کرونا در سه نوبت، برگزاری مسابقات ورزشی، آئین های مذهبی، مراسمات و همایش ها، برگزاری طرح های ملی و جشن های مذهبی و برگزاری کارگاه های تربیت بدنی و مشاوره از مهمترین اقدامات این دایره می‌باشند.

– در زمینه حراست از مدارس منطقه چهاردانگه هم حتما تلاش هایی صورت گرفته، لطفا به آنها اشاره کنید.

نصب دوربین مداربسته در مدارس ابتدایی و متوسطه اول روستای چورت، بهسازی دوربین دبیرستان شبانه روزی زینبیه کیاسر و اداره آموزش و پرورش، نصب دزدگیر درب های ورودی اداره، ایمن سازی پنجره مدارس، نصب دوربین در دبیرستان های امام حسین (ع) و شهید مطهری کیاسر و نواختن زنگ پدافند غیرعامل مطابق بخشنامه وزارتی از مواردی بودند که در حوزه حراست از مجموعه صورت گرفتند.

– در پایان اگر مورد قابل ذکری هست، بفرمایید؟

از تمامی همکاران اداری و آموزشی ام در سطح چهاردانگه که در شرایط سخت این منطقه خدمت می‌کنند و در راستای پیشرفت آن و دانش آموزانش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند نهایت تشکر و تقدیر را دارم.
از شما نیز بابت این گفت‌وگو سپاس‌گزارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.