پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گفتمان انقلاب اسلامی در مناطق محروم مازندران تبیین می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، حجت الاسلام ناصرشکریان امیری در جلسه بررسی سکونت های غیررسمی شهرهای مازندران با اشاره به اهمیت تبلیغ در شرایط امروز جامعه، اظهار داشت: حضور روحانیت در مناطق محروم سبب تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و ایجاد تعمیق باورهای دینی در جامعه خواهد شد و باید به این نقش اجتماعی ممتاز و اثرگذار افتخار کنیم و قدر این فرصت مغتنم را دانست.

وی به دغدغه‌های رهبری انقلاب در خصوص آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: شناسایی مناطق آسیب دیده و بررسی وضعیت موجود و شرایط محیطی و پرداختن به معضلات و مشکلات می‌تواند زمینه کاهش بسیاری از این آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.

شکریان امیری با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ همواره پرچم دار ترویج ارزش‌های دینی در جامعه بوده است، افزود: این قشر اثرگذار جامعه در ادوار مختلف در برابر کژی‌ها و انحراف‌ها با قدرت ایستاد و از اصل دین دفاع و حراست کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به حضور موثر روحانیان در فضای مجازی و شبکه‌های ارتباط جمعی اشاره کرد و بیان داشت: تنها با تکیه بر داشته‌های علمی خود نمی‌توانیم مخاطب جوان خود را قانع کنیم بلکه باید به اطلاعات و ابزار روز تبلیغی مجهز شویم و از این فضای مجازی در جهت گفتمان‌سازی و فعالیت‌های فرهنگی بیشترین بهره را ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ مهدوی در جامعه اسلامی، افزود: منتظران واقعی باید شاخصه‌های انتظار را در عمل ثابت کنند و رسالت روحانیت در عصر غیبت سنگین تر از سایر اقشار است و با عمل به وظیفه و کار مجاهدانه در حوزه تبلیغ می‌تواند موجب رضایت و خوشنودی قلب حضرت شوند.

شکریان با اشاره به اینکه وحدت شیعه و سنی، اهمیت اتحاد اسلامی و هفته بسیج از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) بود، گفت: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در ایجاد این وحدت بسیار اثرگذار است و امروز دشمن سعی دارد با تفرقه در جوامع اسلامی از این ترفند در جهت حفظ منافع خود استفاده کند که با درایت رهبر معظم انقلاب این اقدام آنان نتیجه نداشت و حضور علمای اسلام ائم از شیعه و سنی در مراسم کنفرانس وحدت اسلامی نمونه ای از شکست مستکبران بود.

وی با اشاره به اهمیت هفته بسیج و حضور بسیج در کشور، افزود: بسیج در تمامی بحران‌های سخت انقلاب اسلامی پشتوانه عظیمی برای انقلاب و کشور بود و امروز ثمره این تفکر را در حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و انصارالله یمن به وضوح می‌توان دید.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سال عمر پر برکت این انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی امروز به عنوان یک گفتمان جهانی تبدیل شده و حضور طلاب از سراسر کشورهای جهان در جامعه المصطفی بیانگر این موضوع است و شیخ زکزاکی با این گفتمان در نیجریه به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت.

اثربخشی حضور مبلغان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی اداره کل تبیلغات اسلامی مازندران نیز به موضوع سکونت‌گاه‌های غیررسمی اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی در مناطق آسیب پذیر و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی می‌تواند در کاهش این آسیب‌ها موثر باشد و باید حضور مبلغان در این مناطق جهادی و اثربخش باشد.

سعید قربانی، رئیس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران  نیز با اشاره به شناخت و مطالعه درباره آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: بسیاری از این معضلات به دلیل عدم آگاهی و یا عدم مهارت‌های زندگی است که با برگزاری این کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های جذاب و اثرگذار در حوزه ترویج قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) می توان به نتایج خوبی رسید.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.