پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گشت و گذار در مزارع برنج مازندران

0

استاد دانشگاه گردشگری و هتل داری ساری گفت: در گردشگری برنج به عنوان یک شیوه نوین، هزینه ورود به محیط شالیزارها می‌تواند رونق اقتصادی را در پی داشته باشد.

زهرا میرزایی در گفت و گو با ایسنا در مورد نقش حضور گردشگر در استان و ایجاد اشتغال و در امتداد آن درآمد پایدار اظهار کرد: وقتی گردشگران به استان مازندران وارد می‌شوند الزاماً باید هزینه‌هایی را مثل هزینه خوراک و محل اقامت، هتل، مهمانخانه، هزینه تفریحات، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه گشت ها، تورها، و همچنین پولی بابت خرید سوغاتی و کالای بومی بپردازند و این نمونه ای از در آمد زایی و اشتغال است که با حضور گردشگر ایجاد می شود.

وی افزود: در این راستا با توجه به ویژگی های منحصر به فرد استان مازندران گردشگری برنج می تواند در دستورکار قرار بگیرد.

استاد دانشگاه گردشگری و هتل داری ساری یادآور شد: در گردشگری برنج به عنوان یک شیوه نوین، هزینه ورود به محیط شالیزارها می‌تواند رونق اقتصادی را در پی داشته باشد.

میرزایی تصریح کرد: مازندران بخش عمده‌ای از صنعت گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است. این استان به دلیل دارا بودن منابع طبیعی و زمینهای  زیر کشت برنج و سایر محصولات کشاورزی با ارزش می‌تواند در جذب گردشگر در گردشگری زراعت نقش بسزایی داشته باشد.

وی گفت: جذب گردشگر در مزارع برنج  و گشت و گذار گردشگران در محیط روستایی تاثیر چشمگیری در شناخت تمدن، فرهنگ، آداب‌ و رسوم و سنت‌های یک گروه، جامعه و همینطور ویژگی‌های اقلیمی مازندران و ایجاد اشتغال در روستاها و درآمد پایدار در مازندران دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.