پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گسترش بارش برف و باران در آسمان مازندران

0


احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از شب گذشته شاهد بارش برف و باران در ارتفاعات غرب و وزش باد در استان بودیم که بیشترین بارش از رینه ۳۲، سیاه‌بیشه ۱۳ و ارتفاعات رامسر تا ۱۵ میلی‌متر گزارش شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سرعت وزش باد مربوط به کجور با ۶۵ کیلومتر بر ساعت بوده است، افزود: بیشتر بارش برف نیز مربوط به  ارتفاعات کندوان تا ۵۰ و ارتفاعات هراز تا ۳۰ سانتی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: باتوجه به هشدارها انتظار داریم از بعدازظهر امروز این سامانه به‌تدریج در آسمان استان تقویت شود و بارش‌ها در آسمان مازندران گسترش پیدا کند.

اسدی با اعلام اینکه دمای هوا هم تا فردا به‌صورت محسوس کاهش می‌یابد، اضافه کرد: بارش برف نیز به ارتفاعات و دامنه‌های استان کشیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به شدت بارندگی  آب‌گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ایو در ارتفاعات استان کاهش دید، لغزندگی و یخبندان، اختلال و احتمال انسداد جاده‌ها و محورهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد:  باتوجه به فعالیت این سامانه سرد و بارشی،  توصیه هواشناسی پرهیز از تردد جاده‌ای و صعود کوهنوردان، آسیب به سازه‌ها و  تاسیسات کم مقاوم، مدیریت مصرف انرژی در گلخانه‌ها، دامداری‌ها و  مرغداری‌ها و تمهیدات لازم برای پیشگیری از سرمازدگی برای نهالستان‌ها است.

اسدی با اعلام اینکه اواخر فردا این سامانه به‌تدریج از آسمان مازندران خارج می‌شود، تصریح کرد: فردا شب باتوجه به صاف شدن هوا انتظار داریم دمای کمینه کاهش یابد که علاوه بر ارتفاعات در مناطق ساحلی و جلگه ای شب سرد و یخبندانی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: بیشینه دما ی هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به پل‌سفید با ۲۲ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به کجور با صفر درجه بوده و همچنین بیشینه دمای هوا در ساری به ۱۶ و کمینه دمای هوا به ۹ درجه رسیده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: باتوجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز یک شنبه تا چهارشنبه هفته پیش رو جو آرامی خواهیم داشت و جو پایداری در استان حاکم خواهد شد و هوای صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دمای روزانه را تجربه می‌کنیم.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی امشب و فردا به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

 /86034/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.