پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش فارس از معارفه فرماندار بهشهر|ظرفیت‌سازی در بخش صنعت و شهرک های صنعتی اولویت مهم مازندران

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بهشهر، سید محمود حسینی‌پور شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار بهشهر در سالن بصیرت ارشاد بهشهر اظهار کرد: شهرک صنعتی سردار سلیمانی بهشهر در شرق مازندران، بی‌نظیرترین و وسیع‌ترین شهرک صنعتی استان است و باید از این ظرفیت برای رفع بیکاری منطقه استفاده کرد.

وی گفت: این شهرک هزار هکتاری نقطه قوت شهرستان است و  و باید با ظرفیت‌سازی در صنایع مختلف استان که در برهه‌ای از زمان مورد غفلت واقع شده است که به دنبال ظرفیت‌سازی در شهرک‌های صنعتی مازندران هستیم.

 

استاندار مازندران گفت: روستاهای فراوانی در منطقه بهشهر داریم که همچنان که توسعه شهرها در دستور کار است باید توسعه روستاها هم در دستور کار بوده و با قوت در این بخش وارد عمل شد.

استاندار مازندران گفت: روستاهای بهشهر از منظر نیروی انسانی، آب خاک، هوا و سرزمین بستر مناسبی برای کشاورزی و دامپروری است و باید این حوزه در روستاها با همت و تلاش فرماندار تقویت شود.

وی افزود: برنامه ویژه برای فعال سازی اقتصاد روستایی در مازندران داریم و باید از توان بانک‌ها و دانشگاهها برای توانمندسازی روستاها استفاده شود.

حسینی‌پور، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سهم گردشگری در بهشهر قابل قبول نیست، خاطر نشان کرد: این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های مختلف در بخش گردشگری باید برای اشتغال‌زایی در این راستا بسیج شود.

 

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: میانکاله میراث ماندگار ایران و جهان و ظرفیت بی‌بدیل بین‌المللی است که به‌درستی از این ظرفیت استفاده نشده و باید به یکی از محورهای مهم گردشگری تبدیل شود.

وی گفت: مشکل ما تحریم‌های خارجی نیست و مشکل ما تحریم فکر است و در برخی از موارد تحریم‌های فکری موجب شده است تا در جایگاه واقعی نباشیم و لذا باید با استفاده از توان جوانان و نخبگان برای توسعه همه جانبه وارد عمل شده و از جوانان برای امور مدیریتی زیرمجموعه استفاده شود.

 

به گفته حسینی پور، بندرامیرآباد به عنوان ظرفیت صنعتی و اقتصاد نقش مهمی در اقتصاد و صادرات دارد و اگر بندر امیرآباد رونق بگیرد؛ پشتیبانی کننده سایر بنادر کشور است .

استاندار مازندران با بیان اینکه نیازمند آسیب شناسی در شهرستان بهشهر در تراز ملی هستیم؛ تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های این شهرستان که می‌تواند در تراز ملی اثرگذار باشد؛ استفاده کرد و میز تولید فکر شهرستان با همراهی فرماندار فعال شود.

حسینی‌پور افزود: فرماندار والی شهرستان است و نباید چند صدایی در شهرستان وجود داشته باشد و باید فرماندار تمام کننده مباحث اجرایی در شهرستان بوده و به دور از چند صدایی، هم صدا با هم برای توسعه گام برداشت.

انقلاب ما به مردم بصیرت، بینش و آگاهی داد

امام جمعه بهشهر هم گفت: انقلاب اسلامی ما معجزه بزرگ قرن و معجزه بزرگ الهی بو که به مردم بصیرت، بینش و آگاهی داد و دولت انقلابی با تکیه بر اصول و ارزش‌های انقلاب، تکیه بر ایمان و تقوا، صداقت در کار و عمل، توجه به جامعه و توسعه انفاق و حاکم شدن تدبیر و عقلانیت باید برای مردم گام بردارد.

 

حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری افزود: مردم از گرانی و معضلات فرهنگی شکایت دارند و نگران هستند و باید در این حوزه برای توسعه فرهنگ،بودجه کانون‌های فرهنگی و قرآنی افزایش یابد.

وی اظهار کرد: با وجود عملکردهای مختلف و توسعه ایجاد شده، عقب ماندگی  فراوانی در بهشهر وجود دارد و باید کارها با استفاده از خردجمعی و همکاری و همیاری به نحو شایسته انجام شود.

ایجاد پتروشیمی امیرآباد مطالبه مازندران و شرق استان است

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال و  بیکاری ام‌المشکلات شرق مازندران است و با ۱۸.۵ درصد بیکاری در شرق مازندران، بیشترین آماربیکاری استان را دارا هستیم.

 

غلامرضا شریعتی افزود: ایجاد پتروشیمی امیرآباد مطالبه مهم مردم مازندران و شرق استان است که به دلیل سرمایه‌گذاری بدون قید و شرط سرمایه‌گذار با سرمایه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورویی و ایجاد اشتغال برای ۴ هزار نفر امیدوایم از این صنعت و سرمایه‌گذار حمایت شود.

وی  بندرامیرآباد را ظرفیت مناسبی برای منطقه دانست و خاطر نشان کرد: راه‌اندازی کریدور شمال به جنوب می‌تواند بندر را به ظرفیت اسمی خود نزدیک کند.

شریعتی ، منطقه آزاد در مازندران هم مطالبه جدی مسؤولان دانست و گفت: لایحه منطقه آزاد مازندران باید بار دیگر به صحن مجلس بیاید که باید در این بخش با رفع معضلات، ورود جدی‌تری داشته باشیم.

توسعه شهرستان نیازمند کمک همه نخبگان و اثرگذاران

فرماندار بهشهر اظهار کرد: امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌های مهم امام جمعه و نماینده مجلس و نخبگان برای توسعه شهرتان همه با هم تلاش کنیم.

 

علی‌اصغر میرزایی گفت: همراهی و وحدت بین نیروهای اجرایی، مدیران و نخبگان می‌تواند گامی مهم برای برون‌رفت مشکلات باشد که در این راستا از حضور همه نخبگان برای کمک به توسعه بهره‌مند خواهیم شد.

وی گفت: وجود ۱۲ هزار هکتار اراضی بانک زمین در بهشهر بیانگر گامی مهم برای توسعه شهرستان است و می‌توان با استفاده از این زمین ها برای توسعه بسترسازی کرد.

در این مراسم با تقدیر از خدمات چهار ساله  هادی خنجری فرماندار سابق بهشهر، علی اصغر میرزایی به عنوان فرماندار بهشهر معرفی شد.

 علی اصغر میرزایی اهل بهشهر و دارای مدرک کارشناسی ارشد است و در کارنامه خدمتی خود بخشدار یانه سر بهشهر، معاون فرماندار بهشهر، معاون مدیرکل امنیتی انتظامی مازندران، فرماندار سیمرغ، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مازندران را دارد و در آخرین سمت خود کارشناس فنی دفتر استانداری مازندران بوده است.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.