پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش عملکردی شهرداری و شورای شهر کیاسر (بخش دوم)

0

اختصاصی چهاردانگه نیوز: دوره پنجم شورای شهر کیاسر در بخش چهاردانگه سومین سال خود را سپری می کند که طی سال گذشته ریاست این شورا بر عهده دکتر ابراهیمی بود. رئیس شورا شهر کیاسر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه گزارشی از عملکرد این شورا را طی این دوره ارائه داد که بخش دوم آن تقدیم حضورتان می شود.

رئیش شورای شهر کیاسر با تشکر از دکتر محمد نژاد شهردار اسبق کیاسر گفت: دریافت زمین به مساحت 17 هزار متر مربع برای اولین بار در شهرداری کیاسر از قسمت تفکیک اراضی زمین های شهر که در این زمینه از دکتر محمد نژاد تقدیر تشکر کرد.

ابراهیمی در ادامه گفت: اجرای زیر سازی و آسفالت سطح شهر به مساحت بیش از 15 هزار متر مربع با بودجه عمرانی شهرداری، بعد از کندو کاری اداره گاز که مبالغ دریافتی از اداره گاز در دوره گذشته صرف امورات شهرداری از جمله حقوق شده بود.

عضو شورای شهر کیاسر در رابطه با دیگر کارهای صورت گرفته در این شهر گفت: تشکیل کمیته عالی سرمایه گذاری در شهرداری کیاسر و ارائه طرح مجتمع فرهنگی ورزشی و استخر ورزشی، حمام سنتی،موزه، سالن آمفی تئاتر و… جهت رفاه شهروندان و جذب توریست که با تهیه نقشه طرح، اخذ مصوبه شورا شهر، تاییدیه فرمانداری و استانداری مازندران و موافقت سازمان همیاری کشور در مرحله دریافت تسهیلات کم بهره 4 درصدی و بودجه هستیم و بزودی شاهد اجرای آن در سطح شهر با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال خواهیم بود از دیگر کارهای صورت گرفته می باشد.

ابراهیمی با اشاره به تشکیل ستاد بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده شهر گفت: مبلغ 2/5 میلیارد تومان دولت تعهد کرد کمک بلاعوض در قالب اجرای پروژه های ملی به شهرداری در بافت فرسوده مساعدت خواهد کرد.

دکتر ابراهیمی در ادامه در خصوص حضور تعدادی از پرسنل بومی کارخانه سیمان در جلسه شورای شهر جهت پیگیری تبدیل وضعیت شغلی شان گفت: با اعلام حمایت از ایشان و با حضور در کارخانه سیمان و دیدار با مدیرعامل محترم آن که منجر به دستور ویژه مدیر عامل محترم مبنی بر پیگیری موضوع و تبدیل وضعیت 35 نفر از نیروهای بومی از پیمانکاری شرکت سیمان به کارفرمایی کارخانه سیمان گردیدکه باعث امنیت شغلی و افزایش حقوق برای آنها شده است.

رئیس شورای شهر کیاسر در ادامه گزارش عملکرد شورا گفت: پیگیری جهت تبدیل وضعیت نیروهای حجمی و شرکتی شهرداری کیاسر به قراردادی که با نگاه ویژه دولت و پیگیریهای مستمر 2 سال اخیر بحث تبدیل وضعیت آنها هم به زودی اتفاق خواهد افتاد و این نوید را به کارکنان و خانواده های آنها میدهم که در امنیت شغلی و حقوق و مزایای کارکنان هم تاثیر خواهد گذاشت.

ابراهیمی با اشاره به پیگیری مستمر جهت احداث سد هلی چال که نقشه و کتابچه آن تهیه شده عنوان کرد:  جهت ذخیره آب برای کشاورزان شالیکار رودبار کیاسر و جلسات مختلف با استاندار محترم و تهیه و ارسال استعلامات از اداره آب منطقه ای به منابع طبیعی به دلیل وجود تعدادی درخت ارجاع شد و استاندار محترم جهت حل مشکل دستور حل مشکل به هر طریق ممکن به اداره منابع طبیعی را صادر کرده اند و ما هم پیگیری کردیم که این درختان در بستر و حریم طغیانی رودخانه قرار دارد و در حال انجام است.

 

لغو دریافت عوارض تبصره 3 از قبض آب بهاء شهروندان کیاسر با طرح

عضو شورای شهر کیاسر با اشاره به موضوع لغو دریافت عوارض تبصره 3 از قبض آب بها گفت: این موضوع از طرف شهروندان و پیگیری اینجانب و مطالعه پیرامون آن و با تشکیل جلسه رسمی شورا با حضور مسئولین آب و فاضلاب استان و مصوبه قبلی شورای اسلامی شهر کیاسر در دوره چهارم لغو و ممنوعیت اخذ عوارض از این محل مطابق با رای دادنامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری به اداره سطح شهر و همچنین تعویض تمامی لوله های انتقال آب از جمال الدین کلا به کیاسر که اقدام مهمی در جهت افزایش کیفیت آب مصرفی و همچنین مدیریت منابع آب با توجه به فرسوده بودن در طول سالیان و هدر رفت آب از آنها و پیگیری جهت افزایش کیفیت آب شرب شهر و حمایت از مسئول آب و فاضلاب اعلام گردید.

حمایت از نوسازی بیش از 2 کیلومتر لوله های فرسوده آب شرب سطح شهر و همچنین تعویض تمامی لوله های انتقال آب از جمال الدین کلا به کیاسر با توجه به فرسوده شدن آنها در طول سالیان متمادی که اقدام مهمی در جهت افزایش کیفیت آب مصرفی و همچنین مدیریت منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب، با اعطای مجوز رایگان حفاری و کنده کاری به اداره آب و فاضلاب انجام گرفته است.

همچنین پیگیری جهت افزایش کیفیت آب شرب شهروندان که منجر به نصب دستگاه زئولیت ( سختی گیر آب) توسط اداره آب و فاضلاب شهرستان شده واین امر که منجر به نصب دستگاه زئولیت در کیاسر گردید و اعلام داشتند امروز که آخرین روز سال دوم دوره شورا می باشد آب مصرفی مردم شهر در بالاترین حالت کیفیت می باشد.

پیگیری جهت احداث تصفیه خانه و جمع آوری فاضلاب شهری که با دستور رئیس آب و فاضلاب شهرستان طرح این موضوع در حال تهیه می باشد که با اجرای این طرح گام مهمی در افزایش سطح بهداشت در آبهای ورودی به زمینهای شالیزاری و همچنین منابع آب زیر زمینی برداشته خواهد شد. در ادامه ایشان از مهندس برارزاده به خاطر نگاه ویژه ای که به شهر کیاسر داشته اند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

ابراهیمی با اشاره به پیگیری امورات در بالاترین سطح استان و کشور که منجر به معرفی بهتر شهر و مشکلات آن شده است گفت: با بازدید چند باره استانداران و فرمانداران قبلی و فعلی و همچنین نمایندگان محترم مجلس و سایر مسئولین منجمله در بازدید اخیر آقای مهندس صلاحی رئیس سازمان شهرداری های کشور از شهرداری کیاسر همراه بوده است و مطابق با فرمایشات خود ایشان در جلسه مذکور سال 97 از لحاظ تخصیص بودجه به شهرداری ها بدترین سال بعد از انقلاب بوده است آقای دکتر ابراهیمی بیان داشتند اما ما با این حال با تلاش مضاعف توانستیم اقدامات مهمی را در شهر به یادگار بگذاریم ودر عین حال شهرداری نسبت به حقوق پرسنل نیز بی تفاوت نبوده وا قدامات خوبی را در مدیریت این موضوع انجام داده است.

رئیس شورای شهر کیاسر گفت: در حوزه های فرهنگی ورزشی ، بهداشت هم اقداماتی صورت گرفته است  که ار جمله برگزاری جشن بزرگ ولایت در میدان ولی عصر عج کیاسر ، همایش پیاده روی خانوادگی ، معرفی کیاسر و جاذبه های آن به مردم کشور با تهیه برنامه های مختلف در فضای مجازی و رسانه های تصویری تلوزیونی با حداقل های هزینه ، برگزاری همایش روز زن ، ویزیت رایگان بیماران شهر و بخش توسط پزشکان متخصص می توان اشاره کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.