پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش تصویری عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در منطقه دوسرشمار

در منطقه ی دوسرشمار مانند سایر نقاط کشور همه ساله مراسم ایام سوگواری برای ابا عبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان با شور و شعور بسیار برگزار می شود.

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، آئین سوگواری و عزاداری شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) همگام با همه ی شیعیان جهان در منطقه دوسرشمار ( روستاهای بالاده ، پایین ده ، تیله بن ، قلعه ، میرافضل واوسر ، واوسرنو ) از توابع دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه برگزار شد.

 

در منطقه ی دوسرشمار مانند سایر نقاط کشور همه ساله مراسم ایام سوگواری برای ابا عبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان با شور و شعور بسیار برگزار می شود. سوگواری در این ایام، آئینی است که همه ساله با به جای آوردن آن علاوه بر یادآوری واقعه ی عظیم کربلا و به شهادت رسیدن عزیز پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و اهل بیت و خالص ترین و بهترین اصحاب آن حضرت، یکدلی و یک رنگی و اتحاد در بین روستاهای منطقه ی دوسرشمار ( بالاده ، پایین ده ، تیله بن ، قلعه ، میرافضل واوسر ، واوسرنو ) به وضوع قابل مشاهده و لمس است، که این موضوع می تواند یکی از ثمرات و نتایج بسیار مثبت عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و نگاه ویژه ی آن حضرت به شیعیان باشد.

 

در روز عاشورا همه ی دسته جات عزاداری با حرکت از روستای خود به سمت بقعه ی امام زاده میرافضل و با ملحق شدن به یکدیگر در میانه ی راه، دسته ی بزرگی را تشکیل می دهند و در پایان، با رسیدن به بقعه ی امام زاده میرافضل همه با هم در عزاداری آن حضرت شرکت می کنند.

 

moharam-2sarshomar-94-1 moharam-2sarshomar-94-2 moharam-2sarshomar-94-3 moharam-2sarshomar-94-4 moharam-2sarshomar-94-5 moharam-2sarshomar-94-6 moharam-2sarshomar-94-7 moharam-2sarshomar-94-8

 

عکاس: عطیه نظری

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.