پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش تصویری تخریب چشمه های زیبای سورت

چشمه های تاریخی سورت در دهستان پشتکوه بخش چهاردانگه واقع در سال های اخیر به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاعات کافی گردشگران، باعث تخریب جدی و غیر قابل برگشت چشمه ها و حتی طبیعت روستاهای اطراف این چشمه شده است.

7

 

چشمه های تاریخی سورت در دهستان پشتکوه بخش چهاردانگه واقع در سال های اخیر به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاعات کافی گردشگران، باعث تخریب جدی و غیر قابل برگشت چشمه ها و حتی طبیعت روستاهای اطراف این چشمه شده است.

 

 soort soort (1)

soort (2)

soort (3)

soort (4)

soort (5)

soort (6)

soort (7)

soort (8)

soort (9)

soort (10)

soort (11)

soort (12)

soort (13)

soort (14)

soort (15)

soort (16)

soort (22)

soort (17)

soort (18)

soort (19)

soort (20)

soort (21)

 

عکاس: محمد سبحان – ایرنا

 

 

7 نظرات
  1. اسماعيل عاليشاه می گوید

    متاسفيم براي همه مسئولين استان شهرستان بخش ومنطقه..ديگه حرفي براي گفتن نيست.

  2. اتابک می گوید

    با درود. فکر کنم باید به مسئولین منطقه بگیم: بابا یک دقیقه به کلمه «مسئول» فکر کنید شاید یادتون رفته مسئول هستید. چند وقت پیش سفری به کاشان داشتم از تک تک جاهایی که برای بازدید بود پول میگرفتن. واین خودش میشه کار آفرینی برای جوانان آن منطقه. مسسسسسئئئولییییییینننننننننن! مناطق دیدنی چهاردانگه کم نیست، عوارضی احداث کنید. مسافرخانه احداث کنید. مغازه احداث کنید. بلیط بفروشید. و در فصلهایی که گردشگر زیاد میباشد نگهبان بگذارید که به افرادی که خدای ناکرده محیط زیست را تخریب می نمایند هشدار دهند. خدای ناکرده کاری نکنید که فکر کنیم شاید دلتون میخواهد سورت تخریب شود. و شما ای گردشگر نماها! خدایش فقط ادای گردشگر را تقلید میکنید. با عرض تاسف باید بگم که 80 درصد مردم و دست اندرکاران تخریب گر هستیم نه گردشگر.

  3. کمال احمدی می گوید

    بنده رشته تحصیلیم در مقطع فوق لیسانس زمین شناسی گرایش آب های زیررزمینی بوده است.تحقیقات رو پیرامون منشا چشمه های باداب سورت انجام داده ام.اما متاسفانه بدلیل هزینه بالا آزمایشات و حمایت نکردن هیچ ارگانی از بنده این تحقیات نیم کاره باقی ماند.
    منشا این چشمه ها یا باید گنبد نمکی در بالا دست یا سنگ های آتشفشانی و آذرین باشه در هر صورت منشا این چشمه از بادله کوه می باشد .از لحاظ موثر بودن بر روی پوست و یا درد های مفاصل و یا استخوان باید تحقیق شود.نتایج ازمایشات بنده که در آزمایشگاه های معتبر استرلیا انجام شده نشان می دهد که مقدار آهن و سولفور در چشمه های که مزه ترش دارن بالا می باشد.که مردم باید از خوردن آن خودداری کنند چون به کلیه ها اسیب میزنه.
    تحقیقات صحرایی نشان می دهد که این چشمه بارها مسیر خودش را عوض کرده است و جالب اینه که اگه مدتی کسی سراغ این چشمه ها نره این چشمه ها می توانند خودشان را ترمیم و بازسازی کنند.
    من میتوانم بدون هیچ چشم داشتی برای بهبودی وضعیت باداب سورت و جلوگیری از تخریب آن به مسئولین مشاوره بدهم.

    1. سید روح الله شجاعی می گوید

      در صورت صلاحدید تلفن و ایمیل خودتون رو به نشانی shojaeikia@gmail.com ارسال کنید تا بتونیم یک گفتگو با شما دوست گرامی در خصوص این جاذبه طبیعی ترتیب بدیم

  4. کاربر می گوید

    ای عزیز دل برادر از کجا بگوییم که دل ما خون است

  5. لنگر می گوید

    تشکر از اقای محمد سبحان به خاطر این عکسهای زیبا. خواهشمندم این عکسها را خوب محافظت کنید چون در اینده ای نه چندان دور باداب سورت وجود ندارد لااقل بچه هامون بدونن سورتی هم وجود داشت مثل خیلی از جاذبه های گردشگری کشور… میرشفیعی لنگری

  6. جوادی می گوید

    افسوس.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.