پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارشِ گزارشگران فساد باید منصفانه و دقیق باشد/ دریافت ۷۸۹ گزارش از دیده‌بانان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری صبح امروز در دیدار صمیمی با مدیران سازمان‌های مردم نهاد و دیده‌بانان مردمی پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش بسیار چشمگیری در اطلاع‌رسانی و آگاهی افزایی در این زمینه داشته باشند، اظهار کرد: همه موضوعات ممکن است از طریق مراجع رسمی گزارش نشود ودر بسیاری موارد گزارشات دیدهبانان پیشگیری و سازمان‌های مردم نهاد مبنای شروع بررسی ما است، در سال گذشته ۷۸۹ گزارش از ۵ هزار و ۳۳۹ دیده‌بان استان به دست ما رسید.

وی خواستار حضور پررنگ و ارتباط بیشتر سازمان‌های مردم نهاد با دادگستری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی شد و افزود: دادگستری و به خصوص معاونت پیشگیری، آمادگی ارتباط بهینه و کاربردی با حضور سازمان‌های مردم نهاد را دارد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران تصریح کرد: سازمان‌های  مردم نهاد  بسیاری در زمینه‌های مختلف در حال فعالیت هستند که اگر از ظرفیت آن‌ها به درستی استفاده شود، شاهد تحول بزرگی در استان خواهیم بود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان همچنین گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه تحولی و مورد تاکید رئیس محترم قوه قضائیه مبارزه با فساد و از بین بردن بسترها و گلوگاه‌های فساد از ماموریت‌های مهم همه بخش‌های قضایی و سازمان های تابعه است و باید برنامه‌ها و راهکارهای مناسب در اینخصوص اندیشیده و پیگیری شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه همه فرایند ثبت در سازمان ثبت اسناد انجام می‌شود به عنوان یکی ازگلوگاه‌های مهم است که می‌تواند مانع بروز بسیاری از فسادها شود نقش سازمان ثبت در این زمینه بسیار پررنگ است و باید نظارت دقیق و مستمری  بر مجموعه داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران به نقش دادستان به عنوان مدعی العموم اشاره کرد و گفت: دادستان‌ها باتوجه به نقش مدعی‌العمومی نقش بسیار مهمی در شناسایی، بررسی و برخورد با انواع فساد در بخش‌های مختلف دارند در کنار دادستان ها، دادگستری و محاکم با صدور آرا متقن و تعیین مجازات بازدارنده می‌توانند عامل مهمی  در سالم‌سازی جامعه از فساد و از بین بردن بسترهای فساد باشند.

اکبری با بیان اینکه سکوت و بی تفاوتی در برابر مفاسد هزینه های بیشتری بر همه دستگاه‌ها تحمیل می‌کند گفت: اگر در زمان لازم با اقدامات پیشگیرانه جلو فساد گرفته شود هزینه کمتری دارد هرچه سکوت و کوتاهی بیشتر شود هزینه بیشتری باید در مبارزه با انواع فساد پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان دستگاهی که وظیفه مهم اجرای عدالت و برخورد با مفسدین را داریم دست یاری شما را می‌طلبیم ان‌شالله با کمک شما دیده‌بانان و سازمان های مردم  نهاد و گزارشگران امین و دلسوز ، سلامت بیش از گذشته در همه بخش‌ها حکم فرما و عرصه بر مفسدان تنگ و ناایمن شود.

 /۸۶۰۳۱/غ/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.