پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گروه های جهادی منجر به فناوری انقلاب شود/ثبت هویت گروه های جهادی

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی چهارشنبه شب در نشست با سرگروه‌های جهادی در مازندران با اشاره به تهیه سند گروه‌های جهادی، تحقق آن را سبب تحول در اقتصاد دانست و گفت: شهدایی که از جریان جهادی شکل گرفتند، پشتوانه کار ما هستند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی پول محور و تجهیزات محور نیست، افزود: در حال حاضر جنگ اراده‌ها را داریم و باید از زندگی شهدا درس گیریم.

وی باعنوان اینکه رسالت گروه‌های جهادی مهم است، افزود: در حال حاضر کارویژه دفاع مقدس تغییر کرده است و یک شقوق آن مبارزه با محرومیت‌ها است.

سردار زهرایی با اظهار اینکه محرمیت زدایی برای ما یک محصول کوتاه مدت است، تصریح کرد: پیامد و محصول محرومیت زدایی باید به انسان سازی ختم شود و باید از گروه‌های جهادی، شهید حجیی تربیت کنیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور با عنوان اینکه انسان‌ها منشأ تغییر و تحول هستند، گفت: هدف بسیج امنیت آفرینی و حافظ ارزش‌های انقلاب است و این مقاومت ابعاد مختلفی پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: کارجهادی و گروه جهادی در حال حاضر برند شده است و یکی از کارها، صیانت از جریان انقلاب است و نباید کار جهادی با گروه اقتصادی و سیاسی گره خورد.

رئیس بسیج سازندگی کشور با تاکید براینکه در پی آن هستیم که جریان جهادی کشور به فناوری انقلاب تبدیل شود، گفت: گفتمان جهادی سبب صدور مدل رفتاری انقلاب به جهان می‌شود.

سردار زهرایی افزود: جریان جهادی به کسی وابسته نیست و مصداق آن عرصه عمل جهادی‌ها در سیل، زلزله و کرونا است تا بار زمین مانده انقلاب را بلند کند زیرا جریان جهادی باید زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد و هویت گروه‌های جهادی را بازشناسی کنیم.

هویت گروه‌های جهادی در قانون ثبت می‌شود

سردار زهرایی با بیان اینکه هویت گروه‌های جهادی در حال حاضر مخدوش است و باید متولی داشته باشد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری دستور سازماندهی و ساماندهی داده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه هویت گروه‌های جهادی باید در قانون ثبت شود، گفت: طرح آن تهیه و به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه شده است.

وی با اشاره به شهادت ۳۵ نفر در قالب گروه‌های جهادی افزود: درون تشکیلات سپاه و بسیج باید وحدت رویه رخ دهد تا همه گروه‌های جدید را با یک شناسنامه بشناسند.

سردار زهرایی با اشاره به تهیه نظامنامه ای برای گروه‌های جهادی افزود: در اصلاحیه متمم ایرادات موجود رفع می‌شود و سعی کردیم حساب حقوقی گروه‌های جهادی را ابلاغ کنیم.

وی تهیه نظامنامه گروه‌های جهادی را مسئله‌ای مهم دانست و گفت: اگر این نظامنامه به نتیجه رسد، نسبت نهادها با گروه‌های جهادی روشن و مشخص می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه حمایت از گروه‌های جهادی را منسجم کنیم، افزود: گروه‌های جهادی که صندوق تشکیل می‌دهند و با پایگاه‌های مقاومت پیوند دارند، دارای ارزش خواهد بود.

وی با اظهار اینکه بانک تخصصی و صحیح از گروه‌های جهادی تخصصی نداریم، یادآور شد: هزار و ۸۰۰ گروه جهادی یک ظرفیت محسوب می‌شود و باید به گروه‌های تخصصی تبدیل شوند.

سردار زهرایی با عنوان اینکه گروه‌های جهادی باید مسئولیت و مأموریت محور شوند، خواستار حمایت از گروه‌های جهادی شد.

سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز با بیان اینکه مازندران استانی محروم است و فقر به معنای واقعی در آن وجود دارد، گفت: فقر به رغم فضای سبز در آن بی نهایت موجود است.

کد خبر 5020252
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.