پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گره‌گشایی مشکلات به دست مردم در طرح «محله‌ مهدوی»

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی در حاشیه جلسه قرارگاه محله مهدوی به تشریح طرح قرارگاه محله مهدویی پرداخت و گفت: این طرح در چند شهر و محله بصورت نامظم اجرا شده است، اما در سطح گسترده، هدفمند و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و تجربه افرادی که در زمینه مسجد کار کردند و همچنین با ظرفیت بسیج و امام جمعه توانستیم این طرح را ساختاری و منسجم بصورت کتاب تدوین کنیم و یکی از بهترین طرح‌هاست که می‌تواند مسئله را در محله حل کند.

وی با بیان اینکه این طرح بر پایه مردم، امام جماعت و مسجد نهادینه شده است، افزود: در هر محله‌ای هر جا مسجد وجود دارد، تحت عنوان نخبگان محلی جمع می‌شوند و آسیب‌های محله خود را بررسی می‌کنند، با بهره‌گیری از ظرفیتی که مشخص کردیم و مسوولیت آن با امام جماعت در روستا و در شهر امام جمعه است.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه خاطرنشان کرد: طرح محله‌های مهدوی دو سال قبل در بابلسر به اجرا در آمد که خروجی بسیار خوبی داشته است، همچنین، سال قبل نیز در ساری اجرا شده است.

سردار مسلمی با تصریح بر اینکه نهاد‌های دولتی در این طرح به عنوان تسهیلگر هستند، نه تصدیق‌گر، اضافه کرد: مجری کار مردم هستند و نهاد‌های دولتی نیز برای حل مشکلات مردم کار‌ها را انجام میدهند.

وی به نقش مسجد در جامعه اشاره کرد و گفت: مسجد از اول انقلاب در پیروز انقلاب تاثیرگذار بوده، امروز هم باید در میدان بوده تا  مشکلات جامعه برطرف شود.

فرمانده سپاه کربلا به نقش نخبگان در مسجد هم تاکید کرد و یادآور شد: با انسجام و هم‌افزایی که تحت محور مسجد شکل می‌گیرد جامعه به سمتی می‌رود که مردم مشکلاتشان را خودشان حل کنند.

 /۸۶۰۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.