پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گردهمایی مهندسان بسیجی کشاورزی در ساری برگزار می‌شود

مدیر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری از برگزاری گردهمایی مهندسان بسیجی کشاورزی با حضور رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این شهرستان خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، بهرام لیالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: کشاورزی یکی از بخش‌های راهبردی است و باید توجه ویژه‌ای به آن و صنایع تبدیلی در روستاها شود.

 

وی تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه تقویت بخش کشاورزی را میسر دانست و بیان کرد: موانع توسعه بخش کشاورزی در مازندران باید حذف شود که این مسئله نیازمند توجه همه مسئولان است.

 

مدیر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به اینکه نگاه دولت و سیاست‌های دولتی به بخش کشاورزی باید نگاه حمایتی باشد، ادامه داد: با بهره‌گیری از الگوهای اسلامی و اقتصاد مقاومتی می‌توان مشکلات بخش کشاورزی و دامداری را برطرف کرد.

 

این مسئول اهداف و برنامه‌های سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی را ترسیم الگوی اسلامی ایرانی یک مهندس کشاورزی دانست و افزود: کمک به کارآمدی نظام اسلامی و متولیان بخش کشاورزی، منابع طبیعی، محیط‌زیست و همیاری با کشاورزان از دیگر اهداف این سازمان است.

 

لیالی بیان کرد: طرح بسیج هم‌گام با کشاورز در طول سال زراعی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه و علمی کردن کشاورزی همراه با مطالعات و تحقیقات توسط کارشناسان بسیجی در ساری اجرا می‌شود.

 

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی برای کارشناسان کشاورزی در ساری خبر داد و یادآور شد: دوره‌های ترویجی و آموزشی برای کشاورزان، باغداران و دامداران ساری با حضور اساتید سازمان برگزار می‌شود.

 

مدیر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه در سال زراعی امسال با آغاز طرح بسیج همگام با کشاورز 60 روستای این شهرستان در کاشت محصول برنج تحت پوشش قرار گرفت، اضافه کرد: 60 کارشناس کشاورزی سازمان بسیج به روستاهای ساری اعزام شدند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: کمبود آب و هزینه‌ بالای نهاده‌های کشاورزی، ارائه ندادن تسهیلات به کشاورزان، نداشتن آمار و اطلاعات صحیح، حضور نداشتن کارشناسان کشاورزی در طی سال زراعی در روستاها و ارائه ندادن خدمات بیمه‌ای از مهم‌ترین مشکلات در حوزه کشاورزی ساری است.

 

لیالی از برگزاری مراسم روز بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: این مراسم 25 خردادماه با حضور محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سالن همایش سپاه شهرستان ساری برگزار می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.