پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گردهمایی ائمه جمعه|نقشه آمایش جدید مازندران طراحی شود

0

به گزارش خبرگزای فارس از مازندران، سومین گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران با موضوع مواسات تشکیلاتی با حضور ائمه جمعه سراسر استان و استاندار مازندران در دفتر نماینده مقام معظم رهبری تشکیل شد.

دراین گردهمایی که اولین دیدار ائمه جمعه با حسینی پور، استاندار جدید مازندران بود، ائمه جمعه علاوه بر استقبال از برگزاری چنین جلسه‌ای به بیان مشکلات و مسائل کلان استان و ارائه راهکارها و پیشنهادهای لازم در این زمینه پرداختند.

 

*نقش ائمه جمعه را از تشریفاتی به اجرایی ارتقا دهیم

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “ائمه جمعه کارگزاران معنوی و فرهنگی انقلاب هستند،” اظهار کرد:  ما باید  از ائمه جمعه هم در حوزه معنویت و هم در حوزه فرهنگ باید بهره‌مند شویم؛ به این معنا که این دو کلمه مانیفست حرکت فرهنگی و اعتقادی جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: اگر امروز خلایی در حوزه‌های اعتقادی و فرهنگی مشاهده می‌شود برای آن است که جایگاه اصلی برای ائمه جمعه در سیستم‌های اجرایی قائل نشدیم که امیدواریم ما این خلاء را پر کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید ساختار را اصلاح کنیم، اضافه کرد: باید نقش ائمه جمعه را از نقش توصیه‌ای و تشریفاتی به نقش اجرایی ارتقا دهیم و این نگاه باید در سراسر فرمانداری‌های شهرها اجرا کنیم.

 

این مسوول با تاکید بر اینکه همه ما باید در فضای مجازی فعال باشیم، اضافه کرد: یکی از کارهایی که دنبال می‌کنیم این است که از تشکل‌های جوان خودجوش فرهنگی حمایت کنیم؛ البته این تشکل‌ها به نوعی باید با ائمه جمعه ارتباط داشته باشند به دلیل اینکه نیازمند هدایت و راهبری ائمه جمعه هستند.

 

حسینی‌پور یادآور شد: هرگاه بین مسؤولان تعامل و همدلی به وجود آمد کارهای بزرگی صورت گرفت و برعکس هر جایی که افتراق صورت گرفت کارها شکست خورد و کار که شکست بخورد کار مردم شکست می‌خورد.

وی با اعلام اینکه استان مازندران برخوردار از مواهب عظیم الهی است، بیان کرد: هر شهری ویژگی و امتیازات خاص خود را دارد و این در کمتر جایی پیدا می‌شود و باید تلاش کنیم تا با استفاده از این شرایط در جهت رفاه مردم بیشترین بهره‌گیری را کنیم.

* نیازمند نقشه و طرح آمایش جدید مازندران هستیم

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز در سند راهبردی که برای استان ترسیم شده است متاسفانه عدالتی را شاهد نیستیم، تصریح کرد: رشدی که صورت گرفته متوازن نیست و عدالت برقرار نشده است و نیازمند نقشه و طرح آمایش جدید استان هستیم که همه مولفه های امتیازی برای شهرستان‌های مختلف دیده شود.

 

*طراحی برای توانمندسازی مدیریتی

این مسوول با اعلام اینکه در حال طراحی نقشه و طرحی که بر اساس واقعیت‌های استان باشد، هستیم، گفت:  در این زمینه از نظرات ائمه جمعه نیز استقبال می‌کنیم.
حسینی‌پور با تاکید بر اینکه طرح توانمندسازی مدیریتی استان را طراحی کنیم، افزود: یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که در استان مقداری انسداد حضور جوانان نخبه در حوزه‌های مدیریتی داریم، گردش مدیران باید صورت گیرد و میانگین سنی در استان را باید پائین بیاوریم.

*بدهکار هیچ جریان و گروهی نیستیم

وی با احترام به گروه‌ها و جریانات مختلف اعلام کرد: ما بدهکار هیچ جریان و گروهی نیستیم و در انتخاب مدیران ساز و کاری را طراحی کردیم تا سلایق فردی در آن دخیل نباشد و باید برترین‌ها از نظر تقوا و روحیه جهادی و علمی را انتخاب کنیم.

استاندار مازندران یادآور شد: تلاش ما این است که بتوانیم فرماندار و مسؤولانی را انتخاب کنیم که بتوانند در جهت رفع مشکلات استان قدم بردارند به‌ویژه مشکلات اقتصادی استان که باید به رشد اقتصادی ۸ درصد در سال آینده که از سوی دولت برای استان مازندران در نظر گرفته شده است، برسیم.

*کارگروه‌های اقتصادی فعال شدند

این مسوول با اشاره به اینکه کارگروه‌های اقتصادی فعال شده و در حال تلاش هستند تا مشکلات استان را برطرف کنند، بیان کرد:  اولویت‌هایی همچون کشاورزی و آب نیز در دستور کار قرار دارد در این زمینه نیز به حول و قوه الهی به موفقیت خواهیم رسید.

 

*بررسی مشکلات و گره گشایی از گره‌های مردم

آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در ابتدای این گردهمایی یکی از اهداف تشکیل این جلسه را احیای امر اهل بیت که مصداق آن برگزاری جلسات و گفتگو با یکدیگر است دانست و اظهار کرد: در سال ۵۷ جمهوری اسلامی، امر بزرگ اهل بیت در این سرزمین اقامه شد و گسترش پیدا کرد و ادامه نیز دارد اما باید پای کار باشیم و برای تداوم آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه تداوم انقلاب به باهم بودن همه مسؤولان و بیان مشکلات و مسائل کشور، ارائه راهکار و راهبرد و تعامل و کمک جهت پیشرفت کشور است، افزود: از زاویه‌ای دیگر هدف این جلسات بررسی حوائج و مشکلات مردم و گره گشایی از گره‌های مردم است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه  این جلسه به‌منظور معارفه بین ائمه جمعه و استاندار جدید استان و احیا و پایداری امر اهل بیت و کمک به رفع مشکلات مردم تشکیل شد، اضافه کرد: قطعاً استاندار مازندران نیز علاقه‌مند هستند از مسائل و مشکلات استان بیشتر مطلع شوند و ما باید خدمتگزار مردم باشیم و در این مسیر هرچه خدمت کنیم باز هم کم است.

محمدی لائینی با اعلان اینکه ائمه سراسر کشور با احصای مشکلات شهرها و استان خود و ارائه آن به مرکز توانستند نزدیک به ۶هزار طرح و مشکل و همچنین راهکارهای برون رفت از آن را در کتابچه‌ای جمع‌آوری و تقدیم رئیس جمهور کردند، گفت: این طرح‌ها و مشکلات توسط استاندار مازندران نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

*از هر فرصتی برای بصیرت‌افزایی مردم استفاده کنیم

آیت‌الله معلمی امام جمعه قائمشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: امروز وظیفه سنگینی داریم و آن تبیین و بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب است و این امر را نه تنها در خطبه‌ها بلکه با استفاده از هر فرصتی باید انجام دهیم.

 

وی افزود: باید بدانیم اگر بخواهیم نظامی دینی داشته باشیم دشمن نیز خواهیم داشت؛ همانطور که پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار دشمن داشتند متاسفانه در شرایطی قرار داریم که وسوسه‌گران سیاسی می‌خواهند ذهن عامه مردم را به انحراف بکشانند و از رهنمودهایی که رهبری معظم انقلاب می‌دهند منحرف کنند و به سمت و سوی دیگری بکشانند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند تحت عنوان تعامل با دنیا خط ذلت بار سازش با دشمن را مطرح کنند، اینجاست که مسوولیت ما سنگین‌تر می‌شود و باید هوشیار باشیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه از هر فرصتی برای بصیرت‌افزایی مردم استفاده کنیم، تصریح کرد: یکی از اقدامات کوتاه‌مدت استاندار مازندران، باید نظارت بر تشکیلات بازرگانی و قیمت کالاها باشد و در درجه اول به این قضیه بپردازند و از ائمه جمعه هم هرجا که بخواهید صمیمانه مشورت می‌دهند.

معلمی با بیان اینکه ما هیچ توقعی نداریم که اگر مشورت داده‌ایم حتما به مشورت ما عمل شود، افزود: اصل مشورت است که در پختگی کارها ضرورت دارد.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.