پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گردشگری در برنامه اقتصاد مقاومتی مازندران پررنگ‌تر می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، احمد حسین زادگان روز شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی مازندران در ساری افزود : تاکنون با وجود ظرفیت های خوبی که در برنامه اقتصاد مقاومتی وجود دارد ، به طرح های گردشگری توجه زیادی نشده است ، در حالی که ما در مازندران نیازمند توسعه حوزه گردشگری هستیم.

وی گفت : باید از ظرفیت های برنامه اقتصاد مقاومتی در استان مازندران برای  حمایت از پروژه های بزرگ تولیدی و صنعتی که دارای اشتغال بیش از ۵۰۰ یا یک هزار نفری هستند ، نیز استفاده شود تا بتوان این طرح ها را در قالب این برنامه رصد کرد.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود : در حال حاضر به نظر می رسد در برنامه اقتصاد مقاومتی بیشتر به طرح های عمرانی و زیرساختی توجه  می شود ، ولی انتظار می رود سایر طرح ها از جمله گردشگری ، گردشگری دریایی که کمتر در استان  در این زمینه فعالیت شد، نیز گنجانده شود.
در برنامه اقتصاد مقاومتی در مازندران ۵۰ طرح پیش بینی شد و در اجرای آنها هم اولویت با حوزه های کشاورزی، راهسازی، صنعتی و زیرساختی است.

مدیریت پسماند در اولویت  
استاندار مازندران همچنین گفت : با وجود این که در حوزه پسماند در سال های اخیر کارهای زیرساختی خوبی در استان مازندران انجام شد، ولی همچنان نیاز است تا این موضوع از سوی فرمانداران در اولویت باشد و باید نمایندگان دولت در شهرستان ها ورود پررنگ در این حوزه داشته باشند.
حسین زادگان به فرمانداران مازندران به خصوص شهرهای ساحلی دستور داد تا به دلیل مشغله کاری ، یکی از معاونان خود را برای مدیریت و ساماندهی پسماند مامور کنند تا بار دیگر معضل زباله در شهرهای ساحلی بروز نکند.

وی گفت : در سال جاری  برنامه جمع آوری زباله های انباشته چندین ساله در ساحل  محمودآباد اقدام اساسی صورت گرفت به طوری که  بخش زیادی از این زباله ها جمع آوری و به یکی از مناطق دفن انتقال یافت و تا پاکسازی کامل این کار ادامه می یابد.
نماینده عالی دولت در استان مازندران اظهار داشت : برای این که بار دیگر شاهد دپوی زباله در حاشیه سواحل استان نباشیم ، باید فرمانداران با همکاری هم نسبت به مدیریت پسماند اقدام کنند.
 حسین زادگان با تاکید بر پیگیری رویدادهای دانش بنیان برای رفع مشکل پسماند در مازندران از معاون امور عمرانی استانداری هم خواست تا هر چه سریع تر نسبت به برگزاری رویداد استارتآپی در استان در اسفند ماه سال جاری اقدام کنند.
 نخستین رویداد استارتاپی استان مازندران با موضوع پسماند در قالب  نمایشگاهی طبق پیش بینی پس از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه در استان برگزار می شود.
همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری به منظور تجاری سازی نوآوریها و اختراعات، کاربردی نمودن دانش و دستاوردهای پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده – محصول – بازار از شرکتهای دانش بنیان پشتیبانی و حمایت کرده و خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و مشارکت برای آنها تامین می نماید.به طور کلی هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه ای کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه های دانش بنیان و فناوری های برتر می باشد.

روزانه در استان مازندران حدود سه هزار تن زباله تولید می شود که به دلیل نبود زیرساخت فناورانه فراوری پسماند در این خطه شمال کشور، پسماند به عنوان معضل اول و آخر اجتماعی در سال های اخیر بود که با ورود استانداران مازندران به این موضوع در دو سال اخیر طرح های فناورانه شامل ساخت دو نیروگاه زباله سوز در نوشهر و ساری سرعت بیشتری گرفت به طوری که در سال جاری صرفا از سوی دولت برای رفع این مشکل در مازندران یک هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد که نیروگاه زباله سوز نوشهر تا پایان سال جاری و ساری نیز پیش بینی می شود تا نیمه نخست سال ۹۹ تکمیل و به بهره برداری برسد.
با بهره برداری از این دو نیروگاه زباله سوز حدود یک پنجم زباله های تولیدی روزانه در مازندران فراوری و به برق تبدیل می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.