پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گردشگری انبوه به تخصصی تبدیل شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، ولی تیموری عصری دوشنبه در مراسم اجرای یک پروژه گردشگری در نور اظهار داشت: ایجاد یک شغل برای همه بخش‌ها امری مهم به شمار می‌رود و حاصل اجرای طرح‌های گردشگری اشتغال چندین خانواده در منطقه خواهد بود.

وی با تاکید بر توسعه پایدار در حوزه گردشگری افزود: گردشگری مسئولانه امروز از دغدغه‌ها به شمار می‌رود و برای اولین بار در کشور یک فصلی را در ضوابط و مقررات و استانداردهای تأسیسات گردشگری اضافه شد که از آن به عنوان توسعه پایدار و دسترسی تعریف می‌شود.

تیموری یادآور شد: در این فصل تأسیسات گردشگری علاوه بر سنجش از نظر فنی، از نظر توسعه پایدار، محیط زیست، مدیریت منابع، استفاده از انرژی‌های نو و غیره نیز بررسی و پایش می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: استفاده از غذاهای محلی، صنایع دستی و غیره نیز در ضوابط توسعه پایدار و دسترسی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی با اظهار اینکه گردشگری انبوه در مازندران یک دغدغه به شمار می‌رود تصریح کرد: در پی افزایش گردشگر در استان‌هایی نظیر مازندران نیستیم بلکه خواهان توزیع صحیح و رفتار مسئولانه گردشگران هستیم.

تیموری توسعه زیرساخت‌های گردشگری را امری مهم دانست و گفت: گردشگری می‌تواند بخشی از مشکلات کنونی اقتصادی و اجتماعی را برطرف کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.