پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گامی مثبت برای تحقق مطالبه صیادان مازندرانی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، همه ساله مهر ماه که می‌شود بیش از ۴ هزار صیاد مازندرانی بعد از ۶ ماه چشم انتظاری تورهای خود را در دل دریا پهن می‌کنند، روزهایی سردی که صیادان باید در درون آب برای تامین معاش‌شان تلاش کنند.

باوجود همه کمبودها و حتی روزهایی که در حسرت صید ماندند اما باز هم با دلی پرامید در دریا فعال هستند ولی با وجود همه مطالبات‌شان هنوز به سرانجام نرسید.

یکی از مطالبات صیادان بحث سخت و زیان‌آور شمردن شغل صیادی است که در سال ۹۲ دولت طی مصوبه‌ای شغل صید و صیادی را به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور به شمار آورد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم امید برای تحقق این مطالبه بیشتر شد.

روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر تصویب مصوبه سخت و زیان‌آور شمردن شغل صیادی شنیده شد که در مورد جزئیات آن قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران، اظهار کرد: در شورای گفت‌وگوی استان که باحضور استاندار مازندران، تامین اجتماعی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکلات صیادی و همچنین شیلات برگزار شد، بحث سخت و زیان آور بودن حرفه صیادی طرح شد؛ به این دلیل که صیادان در فصل سرمای سال دارند دریا کار می‌کنند و انواع مخاطرات ازجمله غرق شدن و بیماری‌های مختلف مشکلاتی برای آنان به همراه دارد.

وی افزود: بحث سخت و زیان‌آور بودن شغل صیادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تامین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پذیرفتند موضوع در شورا طرح شود.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: قرار شد مدارک مورد نیاز در اختیار تامین اجتماعی و کار قرار گیرد و تامین اجتماعی مورد بررسی قرار دهند تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

کریم‌زاده خاطرنشان کرد: طرح تعدیل ساماندهی اقتصادی کردن تعاونی‌های پره و کاهش نرخ بیمه از ۲۷ به ۱۷ دو مطالبه دیگر جامعه صیادی است که کماکان در دستور کار شیلات مازندران است؛ مطالباتی که طی بیش از یک دهه اخیر سخت پیگیر هستیم تا محقق شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.