پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کندی در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان مازندرانی

0

بهمن نادری رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: از بیش از ۲۰۰هزار هکتار شالیزارهای استان حدود ۱۴۰ هزار هکتار به‌صورت مکانیزه برداشت شد که در مقایسه با سال‌های اخیر که ۶۰ هزار هکتار بوده از سیر صعودی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه روند رو به رشد برداشت مکانیزه برنج همچنان ادامه دارد، افزود:  استقبال کشاورزان هم در این زمینه مطلوب است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اعتباراتی برای خرید ماشین‌آلات طی سال‌های اخیر اختصاص یافت، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر برداشت مکانیزه برنج به بیش از ۹۵درصد رسیده است.

نادری با طرح این سؤال که چرا باوجود گذشت سال‌ها برداشت برنج به ۱۰۰ درصد نرسیده است، تصریح کرد: شرایط برخی اراضی شالیزاری به‌گونه‌ای بود که برخی مناطق ماشین آلات قابلیت ورود ندارند که مستلزم اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف برداشت مکانیزه برنج، کاهش هزینه‌های تولید است، خاطرنشان کرد: موضوع مهم افزایش بی‌رویه قیمت ماشین‌آلات کشاورزی است که ضرورت دارد در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به نگرانی از کندی پرداخت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون، گفت: باتوجه به گذشت نیمی از سال  تسهیلات به صورت اندک پرداخت شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.