پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کنترل سیلاب با افتتاح پروژه آبخیزداری در ازارک چالوس

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، مهرداد خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_نوشهر در آیین افتتاح پروژه آبخیزداری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ و سال ۱۴۰۰ در این منطقه سیل داشتیم، گفت: وضعیت این پروژه آبخیزداری خاص است.

وی با اشاره به اینکه مساحت این آبخیر ۱۵۸ هکتار است، افزود: به دلیل شیب به سمت رودخانه و بارندگی در ارتفاعات شاهد سیل‌های نسبتا عظیم بودیم.

وی به بیشترین مشارکت آزاد راه در این پروژه اشاره و بیان کرد: بحث فنی و اجرایی این پروژه بر عهده منابع طبیعی بوده است.

خزایی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نباید از مشارکت بترسند، افزود: اکثر پروژه‌ها در بحث منابع طبیعی با مشارکت به سرانجام می‌رسد.

وی به اهداف اصلی پروژه اشاره کرد و افزود: تعدیل و کاهش خسارت سیل، تله‌گذاری رسوبات ریزدانه و درشت‌دانه، فیلترشدن محموله سیلاب از رسوبات و بار معلق و ایمن‌سازی محورهای ارتباطی قدیم چالوس و قطعه چهارم آزاد راه تهران_شمال از اهداف اجرایی کردن این پروژه بوده است.

به گزارش فارس؛ سیل نسبتا عظیمی در آبان ماه سال ۱۴۰۰ در این منطقه رخ داده بود که با تلاش و تامین اعتبار شرکت احداث و بهره‌برداری آزاد راه تهران_ شمال و مطالعه و طراحی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_نوشهر این پروژه در دومین روز از هفته منابع طبیعی به بهره برداری رسید.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.