پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کم‌سن‌ترین ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان؛ از تمرین در قرنطینه تا آرزوهای آلما برای قهرمانی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، وزنه‌برداری زنان و استفاده از ظرفیت‌های قشر عظیمی از جامعه همواره یکی از دغدغه‌های مسؤولان ورزش کشور بود اما همخوان نبودن پوشش این ورزش با مبانی اسلامی موجب محرومیت دختران ایران از وزنه‌برداری شده بود.

در همین راستا و برای استفاده از ظرفیت زنان در حوزه وزنه‌برداری فدراسیون با همکاری وزارت ورزش و جوانان و معاونت توسعه ورزش زنان، اقدام به طراحی لباس ورزشکاران این رشته کرد و پس از تایید ملی و بین‌المللی این لباس، فعالیت رسمی این رشته در بین زنان آغاز شد.

در اسفند سال ۱۳۹۶ یک اتفاق تاریخی در رشته وزنه‌برداری زنان رخ داد و نخستین دختر ایرانی به صورت نمادین در مسابقات جام فجر آن سال به روی تخته رفت اما اتفاق تاریخی برای وزنه‌برداری زنان شهریورماه سال ۱۳۹۸ رخ داد، جایی که آنان در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان که در پاتایا تایلند برگزار شد، به روی تخته رفتند و مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفتند، حضور چهار ملی‌پوش ایران در بین برترین‌های جهان در نهایت موجب شد تا فدراسیون بین‌المللی از اقدامات ایران در زمینه برابری جنسیتی در وزنه‌برداری تقدیر به عمل آورد.

فدراسیون وزنه برداری کشورمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار شود، نفرات تیم ملی بانوان را برای حضور در اردو دعوت کرد، سیده آلما حسینی ۱۲ ساله از خطه نور مازندران کم‌سن‌ترین بانوی وزنه‌بردار است که در بین ۶ دعوت شده به تیم ملی وزنه‌برداری بانوان حضور دارد.

به همین بهانه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور به اتفاق معاون اداره و جمعی از مسوولان و مربیان از جمله عضو هیأت رئیسه وزنه‌برداری مازندران، نایب رئیس این هیأت، مسؤول روابط عمومی هیأت سه‌گانه استان و … با این بانوی نوجوان و خانواده وی دیدار و با تقدیم هدایایی دعوت این نابغه ورزشی از شهرستان نور را به تیم ملی وزنه‌برداری بانوان تبریک گفتند.

سیده آلما حسینی در حاشیه این دیدار با معرفی خود، گفت: متولد سال ۱۳۸۷ در روستای سیدکلا از توابع بخش چمستان شهرستان نور است که قبل از وزنه‌برداری در رشته کشتی و ووشو فعالیت داشت و چند مقام کشوری و استانی در کشتی و دو مدال استانی در رشته ووشو در کارنامه ورزشی خود دارد.

وی به رکورد ۵۰ کیلوگرم در یک ضرب و ۶۲ کیلوگرم در دوضرب خود اشاره کرد و افزود: رکورد بزرگسالان را در سال پیش شکستم و در حال حاضر بیشتر از بزرگسالان کشور وزنه می‌زنم و تلاش می‌کنم تا با رکوردهای بهتر در سکوی اول مسابقات قرار بگیرم و مقام قهرمانی جهان و المپیک را کسب کنم.

 این بانوی ورزشکار خاطرنشان کرد: چون پدرم در رشته کشتی فعالیت می‌کرد، من هم با کمک پدرم از سن هفت سالگی به ورزش علاقه‌مند  شدم و در رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، ووشو و کشتی فعالیت کردم و از آنجایی که هدفم المپیک بود رشته وزنه برداری را انتخاب کردم.

 

حسینی با قدردانی از مربیان و مشوقان خود در این رشته ورزشی یادآور شد: ورزش را از شهرستان نور با استاد مولایی آغاز کردم و سپس در چالوس با استاد علی کیا دلیری و در نوشهر هم زیر نظر استاد سعید سلامت و استاد کوروش رویانیان تمرینات خود را ادامه دادم و از راهنمایی استاد جواد اشکرف نیز بهره بردم و در شرایط ویژه کرونا پدرم مکان و وسایل تمرین را برایم فراهم کرد تا به تمرینات خود در منزل ادامه دهم و در حال حاضر با استاد میثم عبدی به عنوان مربی و راهنما تمرین می‌کنم.

وی با توصیه به دوستان و همسالان خود برای فعالیت در رشته‌های ورزشی گفت: تلاش می‌کنم تا با تمرینات بیشتر بتوانم با بالا بردن پرچم کشورم در جهان پاسخ‌گوی زحمات کسانی که در این راه راهنما و مشوق من بودند و همچنین پدر و مادر و اساتید خود باشم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور نیز اظهار کرد: این بزرگترین افتخار است که آلما حسینی به عنوان یک پدیده از بخش چمستان شهرستان نور به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان دعوت شد و این سرمایه بزرگی برای استان و کشور است.

قهرمان کلیج افزود: امیدواریم خانم حسینی با کمک اساتید در شهرستان و استان مدارج ترقی را طی کند و به قله اصلی که کسب مدال‌های آسیایی، جهانی و المپیک است، دست پیدا کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی شهرستان نور به ویژه در بخش چمستان در حوزه بانوان و آقایان خاطرنشان کرد: نیمی از مدال آوران ورزشی در میادین بین المللی بانوان هستند، اداره ورزش و جوانان با تمام وجود در کنار این قهرمانان ورزشی حضور دارد و آمادگی دارد تا پیگیری لازم را جهت ارتقای ورزش شهرستان انجام دهد.

عضو هیأت رئیسه وزنه‌برداری مازندران نیز، اظهار کرد: حسینی نخستین بانوی وزنه‌بردار شهرستان نور است که تمرینات رشته وزنه برداری خود را زیر نظر مربی احمد مولایی در سالن شهید علیرضا افشار شهرستان نور آغاز کرد و توانست با جلب نظر مسوولان فدراسیون در اردوی تیم ملی دعوت شود.

جواد اشکرف تصریح کرد: اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای ازبکستان از ۲۸ آبان آغاز می‌شود.

رئیس هیأت وزنه‌برداری شهرستان نور با اهدای ۵۰ میلیون ریال هدیه نقدی به این بانوی قهرمان نوری، گفت: یک عدد میله استاندارد وزنه‌برداری بعد از کسب رتبه در مسابقات آسیایی به خانم حسینی اهدا می‌شود.

نائب رئیس هیأت وزنه‌برداری مازندران نیز اظهار کرد: خانم حسینی نابغه‌ای در رشته وزنه‌برداری بانوان است که از روستای بخش چمستان در سن ۱۲ سالگی به تیم ملی دعوت شد و در آینده نزدیک در سکوی قهرمانی جهان می‌ایستد.

کوروش رویانیان با اشاره به زحمات اساتید، مربیان و مشوقان این نوجوان ورزشکار، گفت: پدر و مادر خانم حسینی تمام توان و وقت خود را برای فرزندشان صرف و هزینه زیادی کردند و به آینده او امیدوار هستند ان شاالله به زودی با کسب مدال در مسابقات مختلف پاسخگوی زحمات خانواده خود می‌شود.

به گزارش فارس، اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در دو مرحله سه هفته‌ای و یک هفته‌ای از تاریخ ۲۸ آبان تا ۱۹ دی بر اساس پروتکل‌ها و استاندارهای مورد نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا در محل کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود، همچنین مسابقات قهرمانی آسیا که گزینشی المپیک است در ماه مارس به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار می شود که قرار است تاریخ دقیق آن اطلاع داده شود.

 /۸۶۰۲۳/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.