پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمیته‌‌ای ویژه برای پیگیری مشکلات برنج و مرکبات تشکیل شود

0

منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیگیری مشکلات تولید و فروش مرکبات و برنج کشاورزان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: تمام تلاش‌ ما را در راستای پیگیری و حل مشکلات کشاورزان و باغداران است.

وی با بیان اینکه استاندار مازندران و مسوولان استانی باید کار کشاورزان و باغداران را پیگیری کنند، افزود: هر آنچه در راستای مصوبات قانونی بوده انجام شد اکنون آنچه مهم است پیگیری دستگاه‌های اجرایی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به حضور نماینده وزیر جهادکشاورزی و بحث مصوبات باید مشکل کشاورزان و باغداران توسط مسوولان استانی از وزارت‌خانه پیگیری شود.

زارعی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم استاندار مازندران باید از دولت بخواهد در ارتباط با مشکلات برنج و مرکبات کمیته ویژه‌ای قبل از سفر رئیس‌جمهور به مازندران را تشکیل دهند تا مشکلات حل شود.

وی گفت: مردم انتظار دارند، مباحث مربوط به احداث سد فینسک، مشکلات تولید و فروش برنج و مرکبات با تشکیل کمیته‌ای حل شود.

به گزارش فارس،مهمترین مشکلات برنج کاران در شرایط فعلی فروش نرفتن محصول، قیمت پایین و مسائل مرتبط با کمبود آب و خشکسالی جهت تولید این محصول است.

در بخش مرکبات نیز قیمت پایین این محصول در زمان خرید از باغداران،تفا‌وت فاحش قیمت از باغ تا بازار و صادر نشدن این محصولات است.

برنج و مرکبات بیشترین میزان تولیدات کشاورزی استان را تشکیل می دهند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.