پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمک ۸۰۰ میلیون تومانی خیران در جشن گلریزان حمایت از ایتام چالوس

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه ظهر امروز در جشن گلریزان که در حمایت از ایتام و مددجویان کمیته امداد امام خمینی چالوس که با همکاری بنیاد خیریه «پزشک» برگزار شد،از  کمک  حدود ۸۰۰ میلیون تومانی خیران در قالب کمک نقدی و غیرنقدی در جشن گلریزان حمایت از ایتام و مددجویان کمیته امداد چالوس خبر داد و اظهار کرد: مبالغ جمع‌آوری شده برای تامین نیازهای مددجویان از جمله ایتام، ازدواج، جهیزیه، درمان بیماران و … صرف خواهد شد.

وی گفت: در زمان حاضر ۸۰ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد استان مازندران هستند که حدود ۲ هزار ۶۰۰ خانوار از خدمات امداد استفاده و همچنین خیران در رفع نیازهای آنان مشارکت دارند.

عالیشاه در ادامه ضمن تقدیر تشکر از خیران بابت حضور در جشن گلریزان بیان کرد: اقدام خیران در جشن گلریزان برای کمک به مددجویان ماندگار است.

وی افزود: خیران و مسؤولان در این جشن مساعدت‌های لازم را به این محرومان شهرستان داشتند و تا پایان سال در بحث‌های جهیزیه، مسکن، ایتام، طرح محسنین و غیره اقدامات لازم انجام می‌شود.

محمدحسین سپهر فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ادامه مراسم به غنی بودن استان مازندران از لحاظ منابع طبیعی و گردشگری اشاره و بیان کرد: این تعداد خانوار مددجوی برای همچنین استانی بسیار دردناک است.

وی افزود: در برخی استان‌های دیگر وضعیت محرومان به مراتب بهتر از استان مازندران است.

سپهر با بیان اینکه مسؤولیت مدیران در این استان بسیار سنگین است، گفت: نخستین گام تشکیل یک جمع اندیشه‌ورز و کارشناس و نقشه ۳ ساله برای رفع محرومیت در این استان تهیه شود.

وی ضمن بیان اینکه نقش هر مسؤولان، خیران، ثمن‌ها در این نقشه مشخص می‌شود، افزود: برای رفع مشکلات راه حل‌های شهرستان چالوس را مشخص و تقسیم کار کنید.

سپهر افزود: با هم‌افزایی، هم‌فکری، ایده، تلاش جهادی مدیریتی، همچنین ایجاد کسب و کارهایی نوین که نیاز به پول نیست از تعداد این محرومان کاسته می‌شود.

این مسؤول ضمن بیان اینکه با فکر و نقشه در سه سال آینده هیچ محرومی در این استان وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: در فضای مجازی و در بستر کسب و کار نوین هزاران شغل برای رفع محرومیت‌زدایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: از ظرفیت گردشگری استفاده و خدماتی را برای ایجاد شغل فراهم کنید.

سپهر با اشاره به اینکه در بحث اشتغال توانمندسازی بسیار مهم است، گفت: یکی از موفقیت علما و مراجع تقلید ما در طول تاریخ کمک به نیازمندان بوده است.

وی به شرایط کرونا و ضرر یک روزه تعطیلی بازار اشاره و بیان کرد: خسارت تعطیلی یک روزه بازار ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

سپهر خطاب به خیران و مسؤولان مبنی بر اینکه انسجام و دستگیری شما به نیازمندان موفقیت بزرگی را فراهم می آورد، گفت: به واسطه این بیماری محرومان و نیازمندان بیشتر شدند.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.