پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمک مومنانه با اهدای جهیزیه/ زوج جوان هزینه عروسی خود را به 14 نوعروس نیازمند اهدا کرد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری پرکوهی| یکی از دلایل مهم سرایت بیشتر ویروس کرونا در موج دوم در استان ما، حضور مردم در مراسم‌ها و مهمانی به‌خصوص عروسی‌ها بود که به محض تشخیص محدودیت‌های لازم اعمال شد.

همه ما می‌دانیم که برگزاری مراسم عروسی سنت دیرینه ما ایرانیان است، آرزوی هر دختری پوشیدن لباس عروسی است، امید پدر و مادرها هم دیدن قد و بالای پسرشان در لباس دامادی است، ولی از واپسین روزهای سال ۹۸، کروناویروس سد بزرگی بر اجرای این سنت دیرینه شد…

ناگفته نماند که برخی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دعوت تعداد محدودی از مهمانان بساط جشن و سرور برپا کرده و با لباس سپید راهی خانه بخت شدند.

گفتنی است؛ یکی از اقدامات خاص در دوران کرونا که توسط بخشی از جوانان به‌جای برگزاری مراسم عروسی صورت می‌گرفت سفر به اماکن مذهبی همچون قم، مشهد کربلا و … بود که به لطف کرونا این مورد هم کنسل شد.

البته در حال حاضر برای جوانان در دوران نامزدی دو راه وجود دارد یا صبر در انتظار پایان کرونا و یا هم آوردن سروته ماجرای عروسی و به‌عبارتی به زیر سقف مشترک رفتن!!

 

جالب است بدانیم که در همین بحبوحه برگزاری مرحله دوم از رزمایش مومنانه به زوجی برخوردیم که نه تنها بدون اجرای هیچ مراسمی راهی خانه بخت شدند بلکه هزینه مربوط به مراسم عروسی را صرف خرید جهیزیه برای نوعروسان دم بخت کردند.

ایمانه یخکشی اهل بهشهر از فعالان رسانه‌ای مازندران که چندی پیش به دلیل کار در درمانگاه این شهرستان از این حرفه فاصله گرفت، امروز همان نوعروسی است که با اهدای جهیزیه به دختران دم بخت نیازمند علاوه بر اینکه در رزمایش مومنانه شرکت کرد، راهی خانه بخت هم شد.

*تحقق آرزوی والدین اما به سبکی دیگر

وی در گفت‌وگو در این خصوص با ما بیان می‌کند؛ ۱۶ آبان سال گذشته بود که به روش سنتی واسطه‌ای با همسرم که اهل بجنورد است ازدواج کردم، همسرم پسر ارشد خانواده بوده و والدینش دل‌شان می‌خواست مراسم عروسی باشکوه و سنتی در محله پدری برگزار کنند تا اینکه به شیوع ویروس کرونا برخوردیم.

در طی این مدت در حال خرید جهیزیه بودم قیمت‌ها واقعا کمرشکن بود به‌طوری که با صرف هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی تنها توانستیم کمی از لوازم ضروری خانه را تهیه کنیم، کرونا هم که مزید بر علت و موجب افزایش سرسام‌آور کالاها شد.

*هزینه برگزاری مراسم صرف خرید جهزیه ۱۴ نوعروس

خانم یخکشی ادامه می‌دهد؛ هزینه برگزاری مراسم عروسی توسط همسرم و خانواده‌اش از قبل محیا شده ولی با وجود اینکه دل‌مان می‌خواست مراسم برگزار کنیم به سلامت مردم توجه کرده و تصمیم گرفتیم بدون برگزاری مراسم ب بسم الله را گفته و زندگی مشترک‌مان را آغاز کنیم.

بالاخره در روز عید غدیر وارد خانه بخت شدیم و به پیشنهاد یکی از آشنایان هزینه برگزاری مراسم را صرف خرید جهیزیه برای ۱۴ نوعروس نیازمند به نیت ۱۴ تن معصوم کردیم، به‌طوری که برای هر عروس شناسایی شده از روستاهای محروم توابع بجنورد چهار قلم کالای ضروری خریداری کرده و در حال تحویل هستیم.

 

*لذتی که کرونا ویروس به این نوعروس داد

این نوعروس فداکار، بیان می‌کند: این تصمیم مشترک منطقی‌ترین تصمیم عمرم بود، شاید اگر ویروس کرونا نبود نمی‌توانستم لذت اهدای جهیزیه به ۱۴ نوعروس در شرایط خودم را درک کنم.

در ادامه همسر ایمانه خانم، که نمی‌خواهد اسمی از او برده شود، تاکید می‌کند؛ به همسرم گفته بودم دلم می‌خواهد این کار پنهانی و برای رضای خدا صورت بگیرد، ولی به این نیت که انتشار این مصاحبه آثار معنوی و تشویق تازه عروس و دامادها را در بحث کمک مومنانه در پی دارد، برایتان از حس و حالم می‌گویم؛

*آرزوی پوشیدن لباس دامادی

من یک جوان ۳۳ ساله هستم، که همچون همه آقا پسرها دلم می‌خواست لباس دامادی بپوشم، اما به‌خاطر شیوع این ویروس و لزوم رعایت فاصله‌گذاری ترجیح دادم منتظر گذر زمان نباشم و به‌جایش هزینه مراسم عروسی را صرف کار خیر کنم.

*با اینکه خودمان مرفه نیستیم، خواستیم دردی را کم کنیم

وی متذکر می‌شود؛ در این خصوص با رضایت همسرم، با جمعی از خیران صحبت کردیم با اینکه شرایط زندگی برای خودمان سخت است و مرفه بی درد نیستیم تصمیم گرفتیم باری از روی دوش والدینی که برای خرید جهیزیه دخترشان مشکل دارند برداریم، از این رو حدود ۴۶ قلم کالای ضروری تهیه و برای توزیع در بین نوعروسان اقدام خواهیم کرد.

با مروری بر صحبت‌های این زوج جوان به‌راحتی می‌توان دریافت که درد و دل جوانان دم بخت امروز تهیه جهیزیه و امکانات برای شروع زندگی است، گویی کرونا در این اوضاع و احوال این قشر را هم‌درد و هم‌دل با یکدیگر کرده است!

به گزارش فارس؛ چهار قلم کالا شاید حداقل چندین روز و چندین ماه جلوتر این چهارده نوعروس را به خانه بخت بفرستد، چه خوب است که در این شرایط سخت و سکوت از سر درد، صدای بلند همدلی به گوش برسد.

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.