پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمبود و گرانی قیمت ماسک در داروخانه‌های چالوس + فیلم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ  زینب پورمرادی شهرستان چالوس|اکنون که در شهر قدم می‌زنم انگار به دنیای دیگری پا گذاشته‌ام، چهره هموطنانم پشت ماسک‌های رنگی پنهان شده، دیگر لبخند کسی را نمی‌بینم، حال ماسک یک نیاز اساسی برای زنده ماندن و جدال با کرونا ویروس شده است.

اوایل اسفند ماه، درست زمانی که خبر ورود ویروس کرونا به کشور ترس و واهمه به جان مردم انداخته بود قفسه ماسک داروخانه ها از تقاضای مردم خالی شده بود و اکنون با شیوع موج دوم کرونا و الزامی بودن ماسک و با توجه به اینکه مسؤولان در رسانه ملی می‌گویند( کمبود ماسک وجود ندارد و جای نگرانی نیست) از این میان یک چیز جای سوال دارد؟

اگر فرض را بر این بدانیم که کمبودی وجود ندارد آیا نظارتی هم بر قیمت آن می‌شود؟

 حال با گذشت بیش از چند هفته از آغاز موج دوم کرونا در مازندران و نهادینه شدن فرهنگ عمومی مردم به استفاده از ماسک در مکان‌های پرتردد و شلوغ به منظور ترس از کرونا و حفظ سلامتی شان و همچنین شرایط بد اقتصادی، گرم، شرجی و بودن هوا و خیس شدن متداوم ماسک، من را به داروخانه‌ها کشاند تا از نزدیک نظاره‌گر قیمت یا حتی وضعیت موجودی ماسک در شهر چالوس باشم.

بنا به اعلام دبیر ستاد مقابله با کرونا در وزارت صمت قیمت ماسک هزار و ۳۰۰ و هزار و ۵۰۰ تومان است!

در گرمای طاقت‌فرسا به بیشتر داروخانه‌ها رفتم، از میان ۱۲ داروخانه در ۷ داروخانه ماسک موجود نبود و در بقیه داروخانه‌ها هم ماسک به قیمت بالاتر از قیمت اعلام شده عرضه می‌شد.

 

 

کمترین قیمت ۲ هزار و بالاترین آن ۴ هزار تومان بود، البته علاوه بر داروخانه در اصناف گوناگون نظیر عطاری، بوتیک و پلاستیک‌فروشی نیز ماسک به همین قیمت موجود بود، گویا ناظران اداره صمت شهرستان چالوس در خواب غفلت هستند.

شاید برای اقلیت از مردم خرید ماسک به قیمت حتی ۴ هزار تومان سخت نباشد ولی خانواده‌هایی هستند که با این قیمت به مشکل بر می‌خورند و ممکن است ماسک نزنند و یا از آن به مدت طولانی‌تر از حد استاندارد استفاده کنند که نتیجه چنین وضعیتی شیوع بیشتر کرونا می‌شود.

برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، مشاغل پرخطر از جمله حمل و نقل عمومی ماسک الزامی است این در صورتی است که رانندگان تاکسی می‌گویند با توجه به شرجی بودن هوای شهر چالوس تا پایان زمان کاری تعداد ۶ عدد ماسک باید استفاده شود که با این شرایط تهیه و تأمین هزینه برای‌مان مشکل است.

به دستور رئیس جمهور استفاده از ماسک برای تمامی افراد در مکان‌های سرپوشیده الزامی شد  و همچنین به افرادی که از ماسک استاده نکنند هیچ گونه خدمات دولتی داده نخواهد شد…

به گزارش فارس؛ سخت‌گیری دولت برای استفاده از ماسک در حالی است که مسؤولان شهرستان هیچ‌گونه نظارتی بر کنترل قیمت و تا حدودی کمبود ماسک ندارند.

 /۳۱۴۱/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.