پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی لوازم خانگی در اینستاگرام

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدجعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که در صفحه اینستاگرامی در غالب لوازم خانگی، ۵۰ میلیارد از شهروند گلوگایی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

وی افزود: شخصی به پلیس فتا شهرستان گلوگاه مراجعه و مدعی شد از طریق یک صفحه اینستاگرامی در پوشش فروش لوازم خانگی تحت عنوان کسب و کار مجازی با ترفند پرداخت بیعانه از وی کلاهبرداری شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت، در فضای مجازی به دنبال خرید لوازم خانگی برای خود بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی با یک پیج کاری مشاهده و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه، شماره ام را بلاک کرده و دیگر پاسخی دریافت نکردم وکالایی ارسال نشد.

ساداتی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات تخصصی عامل اصلی این صفحه اینستاگرامی را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: با بررسی پرونده و در جریان گذاشتن تشریفات قضائی ناشی از ارتکاب جرم سایبری؛ متهم مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به حساب شاکی پرونده منتقل کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه متهم از کلاهبرداران صفحه اینستاگرامی بوده که با همین ترفند اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرد به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید های خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.