پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کلاردشت؛ منطقه ویژه گردشگری مازندران شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کلاردشت، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در پایان سفر یک روزه به کلاردشت که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان انجام شد، در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در جلسات مختلفی که با اقشار مختلف داشتیم و طی بازدیدهای مختلف مسائل شهرستان طی این جلسات احصا شد.

وی افزود: حدود ۳۵ مصوبه را تاکنون داشتیم که البته این مصوبات افزایش می‌یابد.

استاندار مازندران بیان کرد: امروز هم برای روستاها و هم برای حوزه‌های شهری و هم برای فعالان صنعت و تولید مصوباتی داشتیم.

حسینی‌پور اضافه کرد: همچنین ۱۹ پرونده در کارگروه تسهیل رسیدگی شد و ۲۵ میلیارد هم اختصاص تسهیلات داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه‌هایی در سطح شهرستان داریم، تصریح کرد:  در یکی از مهم‌ترین مصوبات، شهرستان کلاردشت به‌عنوان مهم‌ترین منطقه نمونه گردشگری استان معرفی شد که متناسب با این منطقه ویژه گردشگری اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید سازوکار لازم با این منطقه ویژه گردشگری اتقاق بیفتد، خاطرنشان کرد: بناها باید ایجاد شود و تمام ۲۱ روستای شهرستان با کاربری‌های مشخص در اختیار گردشگری قرار گیرد.

حسینی‌پور ادامه داد: همچنین باید توسعه شهرستان و شهرسازی در کلاردشت نمادی از ایران اسلامی باشد؛ چرا که بیشترین گردشگران خارجی در این منطقه حضور می‌یابند.

وی بیان کرد: متناسب با این وضعیت برنامه‌ها نیز باید پیوست فرهنگی داشته باشند تا بتوان فرهنگ غنی مازندران و ایران بزرگ و قوی را به گردشگران معرفی کرد.

استاندار مازندران اظهار کرد: امیدواریم با اجرای دقیق این مصوبات شاهد تحول و دگرگونی در این شهرستان باشیم نگاه ما این است شهرستان کلاردشت مزیت‌های زیادی دارد که هنوز احیا نشد.

حسینی‌پور با بیان اینکه ین مزیت‌ها باید احیا شود و در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: شرایط تحول اقتصادی را در کلاردشت با انجام ابرپروژه گردشگری که در شهرستان داریم و همه دستگاه‌ها متناسب با این طرح آمایش باید پیوست گردشگری داشته باشند حتی کشاورزی در شهرستان پیوست گردشگری داشته باشند تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک گردشگران بی شماری را در این منطقه شاهد باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.