پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشاورزی اولویت نخست مازندران است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور امشب در جلسه هم‌اندیشی و نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی مازندران اظهار کرد: کشاورزان در حکمرانی اسلامی مایه افتخار کشور هستند چرا که امنیت غذایی یکی از مولفه‌های مهم اقتدار ملی است و به همین دلیل کشاورزان تولیدکننده امنیت غذایی هستند.

وی گفت: دولت در بخش کشاورزی سیاست حمایتی دارد و ریل‌گذاری کشور توسط مقام معظم رهبری چند سالی است معطوف به کشاورزی شده است.

استاندار مازندران افزود: نگاه مقام معظم رهبری این است بخش کشاورزی باید جایگزین نفت شود و چند سالی کشاورزی رونق پیدا کرده است.

حسینی‌پور اظهار کرد: کشاورزان باید از دانش جدید و کارشناسان متخصص در بخش کشاورزی استفاده کنند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مولفه‌های تولید بخش کشاورزی است و ریل‌گذاری خوبی برای رونق کشاورزی صورت گرفت.

استاندار مازندران با بیان اینکه تولید کشاورزی تجارت بین المللی را می‌طلبد، گفت: از روز اول اعلام کردم کشاورزی اولویت اول استان است چرا که کشاورزی اولویت نخست کشور است و باید آن را اجرا کنیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه بعد کشاورزی در حوزه صنعت، گردشگری و خدمات ظرفیت‌های خوبی داریم که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم، افزود: فرصت‌سوزی در بخش سرمایه‌گذاری صورت گرفت در حالیکه باید سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار مازندران اظهار کرد: استقلال اقتصادی بدون خودکفایی در کشاورزی غیرممکن است و کشاورزان گنجینه خداوند روی زمین هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بنده به عنوان استاندار مازندران تمام قد در خدمت توسعه بخش کشاورزی هستم.

وی ادامه داد: مازندران در بخش کشاورزی نیاز به تحول دارد و در این راستا باید تمامی تشکل‌ها در کنار جهادکشاورزی نقش محوری داشته باشند.

حسینی‌پور تصریح کرد: در بخش کشاورزی باید نگاه تحول‌گرا وجود داشته باشد و این امر باید در عمل عملیاتی شود و در حرف نباشد.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای باید در مازندران توسعه یابد، گفت: سند آمایش تولید گلخانه‌ای در مازندران تعریف و اجرایی شود.

استاندار مازندران با تاکید بر کشت گیاهان دارویی در استان افرود: اصلاح بذر در زراعت باید مورو توجه جدی قرار گیرد و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

این مسؤول تصریح کرد: اصلاح نژاد در دام باید توسعه یابد و غفلت در این زمینه صورت نگیرد.

حسینی‌پور اظهار کرد: دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی توسعه آبزی‌پروری را مورد تاکید قرار داد و گفت: آبزی‌پروری مازندران در دنیا مورد توجه است و باید از این ثروت خدادادی استفاده کنیم و از اقتصاد دریا استفاده کنیم.

 /۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.