پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کسب ۱۷ نشان مرغوبیت صنایع دستی در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیف اله فرزانه عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۴۱۹ فرصت شغلی در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی مازندران ایجاد شد، افزود: با صدور مجوز پروانه تولید صنایع دستی انفرادی و کارگاهی یک هزار و ۴۱۹ فرصت شغلی در سال ۹۸ در سراسر استان در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی فراهم شده است.

وی ازکسب ۱۷ نشان مرغوبیت کالا در حوزه صنایع دستی در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: آثار حمزه مهدوی، مائده واخیده، ابوالحسن محمدیان، سید رضا موسوی‌راد و علی توکل‌زاده در رشته لاک‌تراشی، مجتبی محسنی و محمد محسنی در رشته خراطی، الهام افشان‌زاده و فاطمه اکبری در رشته نساجی سنتی، مرضیه محبی و علی محبی در رشته سفال، زهرا افضلیان در رشته البسه محلی، عزیزالله حسین‎زاده در رشته کوب‎بافی، ساره خاتون باباجانزاده در رشته حصیر‎بافی و منوچهر ارجمند در رشته قواره‌بری در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع‌دستی منطقه شمال غرب کشور نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران بررسی ۳۵ کارگاه صنایع دستی و ارسال نتایج به وزارتخانه جهت تأیید نهایی جهت اعطای گواهی کیفیت را از دیگر فعالیت‌های معاونت صنایع دستی در سال گذشته یاد کرد و بیان داشت: ساز کمانچه اثر استاد سید جلال حسین زاده مقدس در لیست آثار فاخر به منظور حفظ حقوق معنوی اثربه ثبت رسیده است.

وی بابیان این مطلب که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات در سال گذشته به اشتغال روستایی تعلق گرفت افزود: براساس تفاهم نامه مشترک صندوق کارآفرینی امید و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی پرداخت شد.

فرزانه، به آموزش یک هزار و ۱۸۲ شاغل صنایع دستی در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: لاک تراشی از جمله رشته‌های بومی و شاخص استان است که به طور ویژه در دستور کار واحد آموزش معاونت صنایع دستی قرار گرفت.

وی همچنین گفت: برپایی ۸۸ بازارچه موقت صنایع دستی و مشارکت در جشنواره‌های مختلف از دیگر فعالیت‌های این معاونت در سال گذشته است.

کد خبر 4945603
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.