پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کسب نخستین سهمیه المپیک پاریس توسط تیرانداز ساروی

هانیه رستمیان نخستین سهمیه ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: در دهمین روز مسابقات تیراندازی جهانی مصر ، هانیه رستمیان تیرانداز ساروی در ماده تپانچه ۲۵ متر زنان به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

در مرحله مقدماتی تپانچه ۲۵ متر، این تیرانداز جوان مازندرانی با ثبت امتیاز ۵۸۸ و ضمن شکستن رکورد خود، به عنوان نفر دوم به جمع ۸ نفر پایانی صعود کرد.

در دور دوم تیراندازان در ۲ گروه ۴ نفره با هم به رقابت پرداختند و رستمیان در رده سوم گروه دوم قرار گرفت. با توجه به اینکه تیرانداز آلمانی، نفر اول گروه اول، پیش‌تر در مسابقات قهرمانی اروپا سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده بود، رستمیان به عنوان نفر پنجم سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را کسب کرد تا نخستین سهمیه ایران در المپیک پاریس به نام او ثبت شود.

رستیمان برای دومین بار راهی بازیهایا لمپیک می‌شود

هانیه رستمیان (متولد۲۰ شهریور ۱۳۷۷ ساری) عضو تیم ملی تیراندازی بانوان ایران است. او پرچمدار کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ نیز بود. او همچنین اولین سهمیه ورزش ایران را برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ بدست آورد

هانیه از ۱۲سالگی تیراندازی را شروع کرد و بعد از دو سال اولین مدال آسیایی خود را گرفت. او رکورددار نوجوانان جهان و نوجوانان و جوانان ایران است. در مسابقات قهرمانی جهان هند ۲۰۱۹ با کسب مدال برنز، نخستین مدال تاریخ بانوان تپانچه را گرفت و تاریخ ساز شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.