پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کسب سه جایزه « گزارشگر ویژه» رادیو مازندران در جشنواره نشان سلیمانی

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نمایش رادیویی «گزارشگر ویژه » مازندران در جشنواره نشان سلیمانی موفق به کسب به جایزه در بخش‌های کارگردانی، بازیگری و افکتور شده است.

اگنس کالامرد گزارشگر ویژه سازمان ملل است که پس از شهادت سردار سلیمانی نسبت به اقدامات آمریکا در کشور عراق واکنش نشان داده  است.

کارگردان مازندرانی این اقدام گزارشگر ویژه سازمان ملل را دست مایه نمایش رادیویی قرار داده و با این اثر در جشنواره نشان سلیمانی شرکت کرده است.

سیدمبین‌ بوی افراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به رتبه برتر رادیو مازندران در جشنواره نشان سلیمانی با ارائه اثر گزارشگر ویژه، اظهار کرد: نخستین جشنواره سردار مقاومت و رادیو به همت رادیو نمایش و صدای استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه همه استان‌های کشور در این جشنواره شرکت کردند، تصریح کرد: ۴۰۰ اثر در دبیرخانه این جشنواره دریافت شده است.

این کارگردان رادیوی مازندران با اعلام اینکه چهار اثر برای دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است،افزود: دو نمایش بلند و برنامه ترکیبی و مینی فیچر و در قسمت نمایش بلند سه جایزه دریافت کردیم.

وی با اعلام اینکه در جشنواره رادیوی نشان سلیمانی با نمایش رادیوی «گزارشگر ویژه» در بخش کارگران، افکتور و بازیگر برتر موفق به کسب رتبه شدیم، افزود: در بخش مردمی هم نمایش کوتاه رادیو مازندران موفق به کسب رتبه شده است.

 

بوی‌افراز که کارگردانی این اثر را برعهده دارد، افزود: خودم که سید ابوالفضل  شانه بند پور و نرگس موسی‌پور به عنوان بازیگر و افکتور نمایش گزارشگر ویژه جوایز حرفه‌ای جشنواره نشان سلیمانی را دریافت کردند.

وی‌ خاطر نشان کرد: به دلیل انتخاب نوع اثر نمایش رادیو مازندران با نگاه ویژه داوران همراه شده است و موفق به دریافت سه جایزه ویژه شده است.

به گزارش فارس،  نمایش رادیوی گزاشگر ویژه حکایت موضع گیری «اگنس کالامرد» گزارشگر سازمان ملل است که نسبت به شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان داده و از صدای مازندران منتشر شده است.

«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل، در پیامی که در واکنش به انتقادات مقامات آمریکایی از گزارش ترور سردار سلیمانی، منتشر کرد، نوشت: حقوق (قانون) بین‌المللی، بین‌المللی است و نه امریکایی. حقوق بین‌الملل مبنای هشدارهای من درباره استفاده کنترل نشده از پهپادهای جنگی، ارزیابی من از ترور ژنرال سلیمانی در حمله پهپادی و درخواست من برای جلوگیری از بحران‌های بیشتر است.

کالامارد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه است روز پنجشنبه هفته گذشته در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان گزارش خود درباره ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه کرد.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین پس از ترور شهید فخری‌زاده اعلام کرد که ترور این دانشمند نقض حقوق بین‌الملل است.

وی در بخشی از این گزارش تصریح کرده بود: «یک مقام دولتی بلندپایه ایرانی هدف گرفته شد؛ مقام کشوری که از حاکمیت برخوردار است. عملیات ترور سلیمانی در درگیری‌های مسلحانه سابقه نداشته است».

انتشار این گزارش با اظهارنظرهای مقام‌های آمریکایی مواجه شد و «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور در واکنشی توییتری با عصبانیت گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل را رد کرد.

 /۸۶۰۰۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.