پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کسب رتبه نخست کشاورزی مازندران در کشور با ۱۳ نمونه ملی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی صبح امروز در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی مازندران و کشور با بیان اینکه مازندران از ظرفیت بالایی از نظر امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی برخوردار است، اظهار کرد: تنوع کشاورزی مازندران بالاست و بخشی از غذای جامعه توسط تولیدکنندگان و طلایه‌داران تولید انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی و مواهب طبیعی مازندران و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا سبب می‌شود شاهد چند برابری تولید محصولات کشاورزی در مازندران باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی می‌تواند نقش بسزایی در بخش تولید داشته باشد، افزود: افرادی که به عنوان نمونه‌های برتر کشاورزی مازندران و کشور انتخاب شدند در شرایط طبیعی و معمول توانستند بالاترین عملکرد تولید را داشته باشند.

عنایتی اظهار کرد: مدیریت دقیق و هوشمند در کشاورزی می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها، تولید پایدار ماند و تولیدکنندگان روند تولید را ادامه دادند‌ و با همت، تلاش و همراهی تولیدکنندگان می‌توانیم قطب کشاورزی برجسته در کشور و دنیا باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره ایجاد صنایع تبدیلی تکمیلی در مازندران گفت: با حضور سرمایه‌گذاران در این بخش می‌توانیم شاهد باشیم بخشی از محصولات که دچار ضایعات می‌شوند و بصورت خام مصرف می‌شود به ارزش افزوده تبدیل و به عنوان کالای با ارزش در زنجیره کشاورزی تبدیل شود.

به گزارش فارس، مازندران با معرفی ۱۳ نمونه ملی و ۸۸ نمونه استانی در حوزه تولیدات کشاورزی، رتبه اول تعداد نمونه‌های بخش کشاورزی کشور را در دو سال پیاپی کسب کرده است.

 / ۸۶۰۳۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.