پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کرونا تئاتری ها را با مشکل مواجه کرد/ بودجه ۱۶ میلیاردی فرهنگی

0

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با هیأت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی مازندران به مشکلات هنرمندان گروه‌های نمایشی استان مازندران اشاره کرد و گفت: فعالان حوزه تئاتر با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های نمایش با مشکلاتی در بخش‌های مختلف به‌ویژه تأمین معیشت مواجه شده‌اند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حداقل بضاعت این دستگاه عریض طویل، فقط توانسته برخی از مطالبات به‌حق و گله‌مندی‌های این قشر اثرگذار را پرداخت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران کل بودجه سال این اداره کل را ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از این بودجه صرف هدیه روز خبرنگار اصحاب رسانه استان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همگان باید برای توسعه هنر تئاتر استان گام‌های اساسی بردارند، اظهار کرد: بخش خصوصی می‌تواند کمک‌کار خوبی برای تحقق خواسته‌های گروه‌های نمایشی باشند.

زارع به نقش تئاتر در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کرونا تئاتری‌های استان را با مشکل مواجه کرد و تمام توان خود را به کاربستیم فقط دو تا سه میلیون تومان توانستیم کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های کار هنری باید فراهم باشد تا هنرمند دغدغه معیشت و اقتصاد را نداشته باشد، افزود: امروز جامعه با شمار زیادی از ناهنجاری‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند و اجرای یک تئاتر با موضوع اجتماعی می‌تواند در رفع و کاهش این معضلات کمک‌کار باشد.

زارع بیان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و…باید برای تقویت و گسترش هنر تئاتر تلاش کنند.

وی به نقش اثرگذار رسانه‌ها در جهت توسعه استان اشاره کرد و افزود: اگر رسانه‌ها دغدغه مالی نداشته باشند می‌توانند با نقدهای سازنده به مدیران دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ساز شکوفایی استان در حوزه‌های مختلف باشند.

زارع بابیان اینکه هنرمندان تئاتر بابیان خوب و شیوای خود می‌توانند مفاهیم ارزشمند دینی و دستورالعمل‌های اسلامی مثلاً در حوزه پوشش را به‌درستی تبیین کنند، افزود: دیدن یک تئاتر فاخر با موضوع حجاب و عفاف می‌تواند تغییر نگاه در افراد جامعه ایجاد کند.

وی خطاب به نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: استان مازندران شش میلیارد تومان بودجه در بحث مشاغل خانگی دارد اگر بخشی از این بودجه روانه حساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شود سعی می‌شود ۵۰ درصد بودجه تخصیصی به هنرمندان تئاتر اختصاص یابد.

زارع به بودجه تخصیصی شورای اجتماعی وزارت کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: سهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از این بودجه، ۲۶میلیون تومان بوده است که باید با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این تخصیص ناچیز مورد بازنگری قرار گیرد.

کد خبر 4963802
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.