پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کرونا به روایت مادر بارداری که آن را شکست داد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس از مازندران|این روزها درحالی ویروس کرونا دنیا را درگیر خود کرد که همه مردم دنیا خیلی زود با این مهمان ناخوانده آشنا شدند.

ویروس کرونا که طی ماه‌های گذشته مردم جهان را درگیر خود کرد با خود تلخ و شیرین بسیاری داشت، این ویروس خود دنیایی پر از خاطره است درست است تلخی‌هایش و شیرینی‌هایش خاطره شد ولی محال است از ذهن کسی پاک شود.

طی این مدت خبرهای مختلفی شنیدیم در کنار خبرهای تلخ و داغ عزیزان از دست رفته شنیدن داستان بهبودی افرادی که توانستند این ویروس را مغلوب کرده بسیار امیدوارکننده و شنیدنی است به‌ویژه اگر فرد مبتلا، مادر بارداری که خبرنگار هم است، باشد که توانسته این ویروس را مغلوب خود کند.

 

از دست دادن حس بویایی

اعظم کردان خبرنگار ساروی و مادر بارداری که کرونا را شکست داد؛ در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: دو هفته قبل از اینکه متوجه شوم به کرونا مبتلا شدم گرفتگی بینی داشتم و پس از آن حس بویایی خود را به مدت ۱۰ روز از دست دادم و کم‌کم احساس خفگی به سراغم آمد.

وی اضافه می‌‍‌کند: کم‌کم متوجه سوزش در انتهای گلوی خود شدم و احساس لرز خفیف داشتم و به جایی رسیدم که نفس کشیدن برایم سخت شده بود و باتوجه به علائم تصمیم به آزمایش گرفتم.

 

درگیر شدن  ویروس در ریه

کردان با بیان اینکه در این مدت در منزل بودم و با کسی ارتباط نداشتم، تصریح می‌کند: با وجود اینکه آزمایش داده بودم اما نشان نداد و گفتند احتمال دارد خفیف باشد که پس از انجام آزمایش با تنگی‌نفس به خانه رسیدم و عکس از ریه گرفتم که مشخص شده ویروس به ریه‌ام نفوذ پیدا کرده و گفتند ۳۰ درصد عفونت ریه دارید.

این مادر باردار می‌گوید: شرایط جسمی طوری شده بوده که دیگر نمی‌توانستم در خانه بمانم و تنگی نفس شدیدی داشتم و به همین دلیل در بیمارستان امام خمینی ساری بستری شدم.

 

کردان ادامه می‌دهد: در مدتی که در بیمارستان بستری بودم رسیدگی خیلی خوبی شده بود و نکات بهداشتی در بیمارستان رعایت می‌شد، نکته مهم ایثارگری و تلاش‌های مدافعان سلامت بود که به عینه و از نزدیک مشاهده کردم که با تلاش‌شان سعی می‌کردند به گونه‌ای کمبود امکانات جلوه‌گر نباشد.

در زمان بیماری ۵۰ روز خانواده‌ام را ندیدم

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه پدر و مادرم بیماری دیابت و زمینه‌ای داشتند به همین دلیل از آنان خواستم به دیدنم نیایند، اضافه می‌کند: از زمان ابتلا تا بهبودی ۵۰ روز پدر و مادرم را ندیدم آنان می‌خواستند مرا از نزدیک ببینند و خیال‌شان راحت شود ولی باتوجه به شرایط‌شان صبر کردم دوره نقاهت بیماری به پایان برسد.

کردان بیان می‌کند: دوره نقاهت خیلی برایم به سختی سپری شده تصور می‌کردم دوباره قرار است به بیماری مبتلا شوم و حتی وحشت داشتم اگر دوباره در اجتماع حضور یابم احتمال ابتلا وجود دارد و به همین دلیل از اینکه در خارج از منزل حضور یابم نگران بودم و الان هم می‌گویم ای کاش قبل از ترخیص از بیمارستان روان‌شناس نیز بیماران را ویزیت کنند تا استرس و نگرانی‌های بیماران کم شود.

وی می‌گوید: البته درست است فشار روانی روی همه هست و اگر بحث درمان و سلامت روان بیماران مدنظر باشد شرایط بهتر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بعد از بیماری شرایط جسمی‌ام با قبل متفاوت است و به همین دلیل اصلا اخبار کرونا را دنبال نمی‌کنم، گفت: چرا که همواره تصور می‌کنم جان سالم به در نمی‌برم.

کردان در پایان می‌گوید: مردم باید بدانند این ویروس مرموز است و تغییر ماهیت می‌دهد به‌ویژه اینکه بدن فرد ضعیف باشد و خیلی سریع‌تر ویروس را جذب می‌کند.

 /۸۶۰۳۴/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.