به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، کرسی آزاداندیشی با عنوان «پیامدهای دیدن و دیدهشدن در اینستاگرام» در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) ساری برگزار شد.
ایمان حبیبی کارشناس فضای مجازی دوشنبه ۱۸ فروردین در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا ساری در تشریح پیامدهای احتمالی حضور در اینستاگرام، اظهار کرد: مخاطب امروز مخاطب حسی است و برای تأثیرگذاری بر او باید ابتدا حس خوب ایجاد شود تا بتوان از لحاظ ذهنی و اعتقادی او را اقناع کرد، این رویکرد نشان میدهد که در فضای مجازی، ایجاد یک ارتباط عاطفی و احساسی پیش از هر چیز مهم است.
این کارشناس فضای مجازی افزود: برای کمتر آسیب دیدن از فضای مجازی، باید ابتدا الگوریتم اینستاگرام را بشناسیم و سپس وارد آن شویم، این شناخت میتواند به کاربران کمک کند تا از چالشهای احتمالی این فضا آگاه باشند و به صورت آگاهانه از آن استفاده کنند.
حبیبی با اشاره به اینکه اینستاگرام فضایی برای قیاس و مقایسه است و هرکس باید بر اساس نیاز خود وارد آن شود، تصریح کرد: برای غرق نشدن در این فضا، باید با وضو و ذکر الهی وارد شده تا بتوانیم تأثیرگذار باشیم این رویکرد معنوی میتواند به کاربران کمک کند تا در این فضا با آرامش و تعادل عمل کنند.
رقیه عبدی به عنوان ارائه کننده کرسی آزاد اندیشی در این مدرسه علمیه نیز با بیان اینکه ظهور شبکههای اجتماعی، شیوه ارتباطات مردم را به شکل بیسابقهای تغییر داده و زندگی رسانهای جدیدی را برای انسانها رقم زده است، اظهار کرد: این تغییرات نه تنها روشهای ارتباطی را متحول کرده، بلکه شیوههای تعامل اجتماعی و دسترسی به اطلاعات را نیز دگرگون ساخته است.
عبدی گفت: شبکههای اجتماعی با فراهم کردن امکانات ارتباطی گسترده و دسترسی آسان به اطلاعات، زندگی رسانهای انسانها را به یک پدیده جهانی تبدیل کردهاند که در آن افراد میتوانند به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و اطلاعات را به سرعت به اشتراک بگذارند.
وی فضای اینستاگرامی را آسان، جذاب و قابل دسترس دانست و اضافه کرد: یکی از جنبههای جذاب اینستاگرام، دسترسی راحت و رایگان آن است که بسیاری از نیازهای روزمره را برطرف میکند، اینستاگرام به همه انسانها این فرصت را میدهد تا به هر شکلی که میخواهند دیده و مشهور شوند.
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه الزهرا عبدی یادآور شد: این پلتفرم به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند عمل میکند که کسب و کارها را قادر میسازد تا به مخاطبان گستردهتری دسترسی پیدا کنند و استراتژیهای بازاریابی خود را بهینه کنند.