پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۷۰درصدی سوانح ریلی در خطوط راه‌آهن شمال

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، رحمان معصومی مدیرکل راه‌آهن شمال درباره دستاوردهای دوساله دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: راه‌آهن شمال از ایستگاه به‌طول ۳۱۰ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه، ۹۵ تونل و ۱۵۰۰ پل با شیب و فراز ۲۸ در هزار است.

وی افزود: یکی از مشکلات مردم استان مازندران در زمان عرضه محصولات باغی است که در راستای پیگیری‌ها و هماهنگی انجام شده، مقرر شد در ایستگاه تیرتاش گلوگاه ازطریق کانتینرهای یخچال‌دار به کشور روسیه صادر کنیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال با اشاره به مشکل رانش در مسیر سوادکوه، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در چندین نقطه این رانش اتفاق افتاده که باعث می‌شود خطرات بالقوه برای ریل راه‌آهن به وجود بیاید.

معصومی بیان کرد: سال گذشته حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل رانش تخصیص یافت که درحال انعقاد قرارداد به پیمانکار هستیم.

وی با اشاره به رشد ۸۵ درصدی بارگیری در ۵ماهه نخست امسال در راه‌آهن شمال، تصریح کرد:  سوانح ریلی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به سنوات قبل ۷۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال با بیان اینکه ۴۵ گذر همسطح در سطح استان داریم، اضافه کرد:  سال گذشته ۲۱ دوربین نظارتی در ۴۵ گذرگاه همسطح در جهت نظارت بر عملکرد راهداران و تردد ریلی نصب شد.

معصومی با اعلام اینکه در شهر قائمشهر با توجه به اینکه بافت شهری بسیار فشرده بوده و حریم جاده، رودخانه و راه‌اهن اجازه گسترش این شهر را نمی‌دهد، افزود: مردم باید از راه‌آهن عبور کنند به همین منظور اداره‌کل راه‌آهن دو مجوز در گذرگاه قائم و دخانیات داد که یکی از این دو در حال نصب باکس زیرگذر به ارتفاع ۸ متر برای اولین بار در راه‌آهن شمال است.

وی با اشاره به اینکه در سیل مرداد سال گذشته دو کیلومتر از خط راه‌آهن در منطقه مازندران دچار آسیب شده بود، گفت:  بازسازی و دو باکس سه در چهار در این منطقه ایجاد شد تا در صورت حادثه دچار مشکل نشویم.

مدیرکل راه‌آهن شمال با تاکید بر اینکه راه‌آهن شمال نیاز به نگهداری دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته دستگاه سرند بعد از ۱۸ سال به راه‌آهن شمال وارد شد و این دستگاه ۲۰ کیلومتر از خط ریلی شمال را بازسازی کرد.

معصومی در بحث بارگیری، گفت: بحث بارگیری نسبت به سال گذشته در راه‌آهن شمال از رشد ۲۵درصدی برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: در سطح ریل راه‌آهن شمال توانستیم  ۷ پاسگاه پلیس در سطح شبکه ریلی تقویت کنیم و در کنترل آن از بهسازی سالن‌ها و سرویس‌های بهداشتی هم غافل نشدیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال، تعویض سالن‌های فرسوده از سنوات قبل ازجمله اقدامات این اداره کل بوده است و افزود: به دنبال این هستیم بار را از جاده به ریل هدایت کنیم که در این صورت علاوه بر کاهش سوانح جاده‌ای از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.