پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۶۵ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران

0

جلسه قرارگاه تامین نظم و امنیت تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ فرماندهی انتظامی استان مازندران با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین رحیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، سردار هادی شیرزاد معاون بهداری کل فراجا، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران، سرهنگ حسین شریف پور معاون هماهنگ کننده استان، معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها بصورت وبیناری در سالن جلسات شهید سلیمانی ستاد فرماندهی استان مازندران برگزار شد.

سردار حسین رحیمی در این جلسه ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با بهار قرآن و آرزوی قبولی طاعات و عبادات با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر “جهش تولید با مشارکت مردم” گفت:امنیت بستر تمامی فعالیت‌های جامعه است و هر چقدر درصد امنیت، ارتقا یابد سایر بخش‌ها نیز با آسایش بیشتری فعالیت می‌کند.

او افزود: از ابتدای شروع طرح تامین نظم و امنیت نوروزی استان، افزایش ۱۸ درصدی تماس با پلیس را شاهد هستیم و این بیانگر باور مردم به پلیس به عنوان یک مرجع و پناهگاه است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از ثبت تردد ۱۵ میلیون خودرو در محور‌های مواصلاتی مازندران و ثبت ۷۰۳ هزار شب اقامت در این استان خبر داد و گفت: روز جمعه ۹ درصد افزایش ورودی خودرو و مسافر به استان مازندران را داشتیم که با این وجود شاهد کاهش ۱۷ درصدی سرقت‌ها و افزایش ۷۰ درصدی کشفیات در این استان هستیم.

سردار رحیمی همچنین از کاهش ۱۵ درصدی حوادث رانندگی و کاهش ۶۵ درصدی کشته شدگان این حوادث در محور‌های مواصلاتی استان از آغاز تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: جای بسی تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات خستگی ناپذیر همکارانم در جای جای این استان دارد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی کشفیات سلاح طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: این اقدامات در راستای ارتقای نظم و امنیت صورت گرفته است.

او همچنین از افزایش ۱۳ درصدی برخورد با معتادان وخرده فروشان مواد مخدر طی این ایام خبر داد و گفت: اسکان مسافران، مقابله با سرقت و کشف از جمله اقدامات طی این ایام بوده است و کشفی برای ما ارزشمند است که مالباخته به مال خود برسد که این میزان در مازندران از ۲ درصد به ۲۴ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا وضعیت کشور وضعیت بسیار خوبی ارزیابی کرده و افزود: پلیس با آمادگی و برنامه ریزی منسجم و اتخاذ تدابیر ویژه در ایام تعطیلات نوروز فضای امنی را برای شهروندان و مسافران عزیز مهیا کرد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مازندران نیز در ایتدای این نشست گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات قرارگاه نوروزی در استان را ارائه داد.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.