پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۵۰ درصدی غریق در سواحل مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، غلام‌علی فخاری مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر مازندران به‌مناسبت هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان و همچنین رسالت جمعیت هلال‌احمر اولویت نخست ما تاسیس و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات بوده است.

وی افزود: ۳۸ پایگاه امداد و نجات را در طول دو سال اخیر در استان مازندران توسعه دادیم.

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر مازندران بیان کرد: در سفر ریاست جمهور توانستیم ۳۸.۵ میلیارد تومان اعتبار را به این نهاد اختصاص دهیم که بخش اول مربوط به پایگاه‌های امداد و نجات بوده که کاملا جذب شده است.

فخاری اضافه کرد: آمادگی استان مازندران در بحث پاسخگویی به حوادث طبیعی، ریلی، جاده‌ای و به‌ویژه کوهستان توانستیم با ایجاد با ایجاد بیش از ۳۳۰ خانه هلال روستایی شبکه را توسعه داده و به مردم نزدیک‌تر شویم.

وی تصریح کرد: باتوجه به فاصله‌ای که با مناطق صعب‌العبور و دوردست داشتیم به این فکر افتادیم تا در نقاط دوردست پایگاه‌های مردمی را به‌ویژه در مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با تاکید بر اینکه امروز بخش عمده‌ای از حوادث را با کمک مردم مدیریت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا توانستیم بیش از ۶هزار و ۸۵۳ عملیات را در این مدت مدیریت کنیم.

فخاری با بیان اینکه در بحث مدیریت سواحل بیش از ۵۰ درصدی کاهش غریق داشتیم، اظهار کرد: در این زمینه تلاش دستگاه‌های مرتبط از جمله اورژانس، دریابانی، فرمانداران و سایر جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ تیم‌های واکنش سریع و سامانه پاسخگویی را در شهرستان‌های استان فعال کردیم، اضافه کرد: این مهم در نوع خود سرعتی در مدیریت عملیات ایجاد کرده که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران یادآور شد: در طرح‌های نوروزی و تابستانی که طرح‌هایی ملی محسوب می‌‌شود با بهترین عملکرد در نوروز ۱۴۰۲ رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دهیم.

فخاری درباره حوادث ساحل، بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر مدیریت ناجیان غریق را نیز عهده‌دار است که بیشترین نجات‌یافته از آب را داریم.

وی با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع و ارزیاب و پاسخگوی اولیه جز راهبردهای ما است، افزود: در این زمینه اسامی ۴هزار نفر به‌عنوان امدادگر در سامانه هلال‌احمر ثبت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران یادآور شد: طی دو سال اخیر بیش از ۵۳ میلیارد تومان برای توسعه، تجهیز و  تقویت معاونت‌ها اختصاص دهیم.

فخاری با اشاره به اینکه در استان سیستان و بلوچستان طی سه مرحله بحث نذر آب را انجام دادیم، اضافه کرد: بحث کاروان سلامت را در مناطق محروم داریم که طی دو سال اخیر بیش از ۸۰ مورد کاروان سلامت داشتیم.

وی بیان کرد: در بحث حجاج هم موضوع واکسیناسیون و معاینات را داشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ کانون دانش‌آموزی و دانشجویی را در استان فعال کردیم، گفت: اولین جوان مازندرانی در فدراسیون صلیب سرخ نماینده جمهوری اسلامی ایران شد.

فخاری بیان کرد: استان مازندران تنها استان دارای چهار داروخانه در شهرستان‌های ساری، بابلسر، تنکابن و آمل با داروی کمیاب و تک نسخه‌ای دارد با این سیاست که بیماران زحمت برای تامین دارو نداشته باشند.

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر استان مازندران با همکاری خیران، داوطلبان و نجات‌گران درحال کم‌رسانی حتی به سایر استان‌ها هستیم که در این زمینه مردم ما با همکاری خود بازوان توانمند ما هستند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.