پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۴ درصدی نزاع و درگیری در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۲۲ هزار ۵۸۰ نفر به دنبال وقوع نزاع به ادارات پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که این درقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش داشت.

وی افزود: بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود باچهار هزار ۸۸۰، بابل با دو هزار ۸۱۶، آمل با هزار ۵۵۶ نفر است و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای جویبار با عدد ۴۲۶ نفرثبت شده است.

عباسی تصریح کرد: بر اساس گزارش ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی استان مرداد با دو هزار ۳۳۶ مورد، تیر با دو هزار ۲۶۷ و اردیبهشت با دو هزار ۱۳۹ نفر به ترتیب بیشترین و اسفند با هزار ۲۷۳ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضائی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

کد خبر 4905706
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.